נעילה חיובית בוול סטריט; הנפט התייצב מעל 33 דולר

תביעות האבטלה השבועיות עלו מעבר לצפי ■ ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו ב-4.9% ■ בלומברג: ונצואלה, קטאר, סעודיה ורוסיה יפגשו בתחילת מארס ■ נשיא הפד בסנט לואיס: הפד אחראי במידה מסוימת על הטלטלה בשווקים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות, לאחר דיווח ב"בלומברג" בנוגע לפגישה קרובה של יצרניות הנפט - דיווח שהנזיק גם את מחירי הנפט. עוד במוקד המסחר היום דוחות כספיים ונתוני מאקרו. בורסת סין רשמה היום את יום המסחר הגרוע ביותר מזה כחודשיים עם צניחה של 6.4%.

 

הנפט  ממשיך לעמוד במוקד, כשהחדשות המרכזיות הערב הן דיווח ב"בלומברג" שלפיו שר הנפט של ונצואלה, יולוגיו דל פינו, אמר כי מדינתו, סעודיה, רוסיה וקטאר הסכימו להיפגש בתחילת חודש מארס.

בזירת המאקרו פורסמו היום תביעות האבטלה השבועיות, שעלו ב-10,000 ל-272 אלף תביעות, לעומת הצפי ל-270 אלף תביעות. עוד פורסמו היום נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא, שקפצו בחודש ינואר בשיעור של 4.9%. 

בשנחאי תיפתח מחר פסגת ה-G20, בה ידונו שרי אוצר מרכזיים ונגידי בנקים מרכזיים בעולם במצב הכלכלה העולמי, וניסיונות לגבש פתרונות למצב הרגיש, שהוביל את השווקים הפיננסיים לפתיחת השנה הגרועה ביותר בהיסטוריה המתועדת.

היום הבורסה הסינית צנחה עקב התבטאויות של סגן נגיד הבנק המרכזי במדינה, שאמר כי יבוא הנפט צפוי לגדול ומנגד גידול צפוי מאכזב בתקופה התעשייתית וכן ביצוא הסיני.

נשיא הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום בראיון ב-CNBC כי הפד אחראי במידה מסוימת על הטלטלה בשווקים לאור העלאת הריבית שביצע בדצמבר. אולם, אמר בולארד, האשמה אינה מוטלת על ג'נט ילן, אלא על העלאות הריבית הרצופות בין 2004 ל-2006, שגרמו למשקיעים לחשוב שגם אחרי העלאת הריבית האחרונה תבוא כל חודש העלאה נוספת. אתמול אמר בולארד כי הלחץ מקובעי המדיניות להעלות ריבית ירד.

בין המדווחות היום על התוצאות הכספיות: בסט ביי , Kohl’s , חברת Campbell Soup , כמו גם Kraft Heinz , גאפ , ו-Intuit