ילדים בתלת-ממד: כמה מהטרנדים החמים בעולם הצעצועים

רחפן שמצלם מהאוויר, רכב חשמלי וייצור עצמי של צעצועים ב-3D

ילדי עידן הסייבר כבר לא מסתפקים בלגו, בובות ברבי וקלפי איסוף. כדי למשוך את תשומת ליבם צריך כיום לרחף ולצלם מאוויר, להתממשק עם הסמארטפון, לייצר באופן עצמי צעצועים ב-3D ולנוע ברכב חשמלי. הנה כמה מהטרנדים הטכנולוגיים החדשים שהוצגו בחודש שעבר ביריד הצעצועים הבינלאומי השנתי של ניו-יורק, שאמורים להכין את הדור הצעיר, ואותנו, לעתיד חדש ובלתי מוכר.

צעצוע של מדפסת

את "הצעצוע" האחרון של חברת מאטל יהיה מי שיכנה "ההמצאה החשובה ביותר בעולם הצעצועים", ואחרים יכנו אותו "התאבדות עסקית". שתי ההגדרות נכונות, אך את הקידמה הטכנולוגית לא ניתן לעצור. החל מהסתיו הקרוב תתחיל מאטל לשווק מדפסת 3D ביתית ייעודית לצעצועים שתמשוך את השטיח מתחת ליצרני "הבלוקים להרכבה" - מהמוצרים הפופולריים והרווחיים ביותר בתעשייה.

באמצעות אפליקציה ייעודית לטלפון או לטאבלט ניתן יהיה לדפדף בקטלוג שיכלול אלפי דוגמאות של חלקי פלסטיק צבעוניים ולייצר אותם פיזית. החלקים ישמשו כאבני בניין להרכבת בובות, רובוטים, כלי רכב, מבנים שונים ואפילו תכשיטים. התוכנה פותחה בשיתוף פעולה עם מפתחת הגרפיקה וה-3D,

"AUTODESK". את המכשיר, שכינויו "THINGMAKER", יהיה אפשר לרכוש תמורת 299 דולר בלבד, ואמזון תפתח את ההזמנות המוקדמות בפברואר.

מרחפים בחלל

הרחפנים ממשיכים לכבוש כל פינה בעולם הצעצועים ובתערוכה הוצגו השנה עשרות דגמים מתקדמים. חברת "צעצועי אודיסי", למשל, הציגה שלושה דגמים שדוחפים את גבולות הטכנולוגיה קדימה. הראשון הוא מיני רחפן מתקפל, שבמצבו המקופל אינו גדול מטלפון חכם ממוצע ויכול להיכנס לכל כיס. למרות זאת הוא מצויד במצלמת וידאו ברזולוציה של 720P ובכרטיס זיכרון מובנה לצילום ממרומים.

כל העסק, שכולל טעינת USB, מייצב ג'יירו שמתאים להטסה גם מחוץ לבית ושליטה באמצעות Wifi, יעלה כ-130 דולר. צעד קדימה לוקח הדגם המכונה "טורבו ראנר", שמשלב תעופה עם נסיעה על הקרקע ומסוגל לקפץ על קירות, לזנק לתקרה ולבצע פעלולים נוספים במחיר של כ-50 דולר. למתקדמים מוצע צעצוע רחיפה "מקצועי" ב-200 דולר, שמצויד במצלמה פנורמית (סיבוב של 360 מעלות) עם יכולת הקלטה באמצעות תוכנת מציאות מדומה ואפשרות לשליטה (עתידית) באמצעות קסדה. השלט פועל בטכנולוגיה של 5.8 ג'יגהרץ ומספק היזון חוזר עם וידאו בזמן אמת.

בטיחות אלחוטית

חברה מעמק הסיליקון הציגה מכונית קארטינג חשמלית לילדים עם בקרה מרחוק על מחשב המנוע באמצעות Wifi. זו מאפשרת להורה, להגביל, בין השאר, את מהירות הנסיעה ולהציב "גבולות וירטואליים" - כמו מרחק מהבית או מההורה, התקרבות לכביש וכדומה, שאם הרכב חוצה אותם הוא עוצר. פרט לכך, מדובר בכלי חשמלי רציני עם שלדה עדכנית, שני מנועים של 250 וואט, סוללת ליתיום שמספקת עד 45 דקות נסיעה, חיישני פגיעה מלפנים ומאחור שיכולים לבלום אוטומטית ואפילו רמקולים בתוך מושב. הדגם, ששמו "ARROW", יוצע החל מהאביב תמורת כ-600 דולר.

מוכרים ברווזים

זוכרים את ברווז הגומי הצהוב והקלאסי שהיה שט באמבטיה ומשמיע קוואק לשמחת הילדים? תשכחו ממנו. הצעצוע המכונה "אדווין הברווז" מבית חברת "PI מעבדות" נראה כמו אותו ברווז קלאסי ואפילו מסוגל לשוט אמפיבית באמבטיה, אבל הוא מוגדר כיום בתור "צעצוע חינוכי אינטראקטיבי".

חיבור בלוטות' ואפליקציה מאפשרים לילד לשלוט באמצעות הברווז במגוון רחב של סיפורים ובשירים שמוצגים על מסך הטאבלט או הטלפון. אפליקציה אחרת מאפשרת לצעצוע לסייע בשעות הלילה עם מגוון שירי ערש ומוזיקת השכמה שאותה ניתן לתזמן לשעות מסוימות. ויש אפילו רמקול בלוטות' אלחוטי להאזנה לשירים מרחוק. כל זה, מתאים כבר לגיל 6 חודשים.