באפט: "המועמדים לנשיאות מתארים מצב כלכלי שלילי מדי"

רווחי ברקשייר הת'אוויי זינקו ברבעון הרביעי ב-32% לכ-5.5 מיליארד דולר ■ במכתבו השנתי לבעלי המניות של החברה כותב באפט: "לתינוקות שנולדים היום באמריקה יש הכי הרבה מזל בהיסטוריה"

וורן באפט / צילום: רוירטס
וורן באפט / צילום: רוירטס

כלכלת ארה"ב נמצאת במצב טוב יותר מכפי שמנסים להראות המועמדים לנשיאות, כך אמר היום (ש') המשקיע וורן באפט, אף שעסקים כמו אלה שלו עדיין ניצבים בפני אתגרים.

במכתב השני שלו לבעלי המניות של חברת ברקשייר הת'אוויי, לא נקב באפט בשמות מועמדים ספציפיים, אך ציין כי הנימה השלילית בנוגע לכלכלה, הרפורמה בשירותי הבריאות והאי-שוויון בהכנסה, עלולה לרפות את ידי הבוחרים בנוגע לעתיד.

"זהי שנת בחירות והמועמדים אינם מפסיקים לדבר על הבעיות של המדינה שלנו (שכמובן רק הם יכולים לפתור)", אמר, והוסיף: "השקפה זו שגויה לחלוטין; התינוקות שנולדים כיום באמריקה הם בני המזל הגדולים ביותר בהיסטוריה".

באפט ציין כי עדיין צפויות בעיות כלכליות ככל שהעסקים יתפתחו, אולם על המדינה לוודא כי יש לה רשת ביטחון יציבה לתמיכה באנשים שאיבדו את עבודתם.

באפט ציין כי השינויים יוצרים אתגרים גם לעסקיה של ברקשייר. למשל, חברת הרכבות שלה BNSF תוביל בוודאי פחות פחם בעתיד ו-Geico אינשורנס עלולה להיפגע ממכוניות ללא נהג.

באפט אמר כי שוויה של ברקשייר הת'אוויי בספרים עלה ב-6.4 אחוזים בשנה החולפת, אף שמחיר מנייתה נפל ב-12.5%. כשמשקללים דיבידנד, מדד S&P 500 השיג תשואה עודפת של 1.4%.

החברה דיווחה על רווח שיא שנתי בהיקף של 24.08 מיליארד דולר, עלייה של 21% לעומת השנה הקודמת. הרווח התפעולי עלה ב-5% לשיא של 17.36 מיליארד דולר.

ברבעון הרביעי עלה הרווח ב-32% ל-5.48 מיליארד דולר, או 3,333 דולר למניה. הרווח התפעולי עלה ב-18% ל-4.67 מיליארד דולר, או 2,843 דולר למניה, לעומת תחזיות אנליסטים ל-2,814 דולר למניה.