הרצליה: אושרה להפקדה תוכנית לפינוי-בינוי במנדלבלט

מדובר בתוכנית המציעה הריסה של 5 בנייני מגורים קיימים בני 3 ו-4 קומות, שבהם 84 יחידות דיור ישנות, ובנייה של 278 יחידות דיור חדשות במקומן בשני בניינים בני 15 קומות ושני בניינים נוספים בגובה 12 קומות

הדמיה של המתחם בהרצליה פינוי בינוי
הדמיה של המתחם בהרצליה פינוי בינוי

התקדמות בפרויקט פינוי-בינוי בשכונת ויצמן בהרצליה. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר החליטה על הפקדתה בתנאים של תוכנית לפינוי-בינוי במתחם מנדלבלט בהרצליה, הנמצא בין הרחובות פינסקר, אבן עזרא, אבן שפרוט ומנדלבלט.

מדובר בתוכנית המציעה הריסה של 5 בנייני מגורים קיימים בני 3 ו-4 קומות, שבהם 84 יחידות דיור ישנות, ובנייה של 278 יחידות דיור חדשות במקומן בשני בניינים בני 15 קומות ושני בניינים נוספים בגובה 12 קומות. 

עוד על-פי התוכנית, כמו בכל תב"ע חדשה שמתקדמת לאישור, 20% מסך יחידות הדיור בתוכנית יהיו דירות קטנות שגודלן לא יעלה על 75 מ"ר.

בעיריית הרצליה מספרים כי התוכנית קודמה באמצעות תהליך של שיתוף הציבור וקיבלה את תמיכת תושבי האזור עוד בטרם הועברה לדיון בוועדה והוחלט על הפקדתה.

התוכנית קודמה באמצעות חברת מטרופוליס הפועלת מטעם הדיירים במתחם, ולוותה על-ידי הצוות המקצועי של המחלקה להתחדשות עירונית באגף מהנדס העיר.

נציין כי בשל העובדה שהוועדה המקומית בהרצליה הוסמכה על-ידי מינהל התכנון כוועדה עצמאית מיוחדת, היא יכולה לקדם ולאשר גם תוכניות פינוי-בינוי ללא צורך להגיע לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, כמו שקורה ברוב הרשויות האחרות. בכוונת הוועדה המקומית להמליץ לממשלה לקבוע כי המתחם האמור יוכרז כמתחם פינוי-בינוי במסלול מיסוי.

נציין כי ביולי 2013 קיבלה מטרופוליס אישור לפרויקט מהוועדה המקומית, ולאחר ההכרזה על הוועדה המקומית של הרצליה כוועדה עצמאית, הוחלט להחזיר אליה את התוכנית לאישור סופי. כעת יהיה על מטרופוליס להשלים את דרישות העירייה לצורך הפקדת התוכנית. לאחר מכן ניתן יהיה להגיש בקשות להיתרי בנייה.

אורן פלוטקין, מבעלי חברת מטרופוליס, המלווה את הפרויקט מראשית דרכו, ציין כי "הגענו לרגע הזה אחרי אין-ספור מכשולים. לשמחתנו, בזכות גישתה של עיריית הרצליה יתבצע חידוש של מתחם שלם בעיר. הפרויקט במנדלבלט-אבן עזרא הוא דוגמה ליוזמה של דיירים ויזמים, התמדה וסבלנות".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "קידום התוכנית במתחם מנדלבלט הוא צעד נוסף בתנופת ההתחדשות העירונית שאנו מקדמים ברחבי הרצליה, תוך שימת דגש על שיתוף הציבור. רק תהליכים מסוג זה יאפשרו לנו להוסיף מקומות מגורים לדור הצעיר בהרצליה, תוך שיפור איכות חיי התושבים הוותיקים".