גיוס הביומד הגדול מתחילת השנה: medCPU גייסה 35 מיליון ד'

הגיוס הוא בעיקר מרשת בתי החולים האמריקאית UPMC שצפויה במקביל לרכוש חלק ממניות משקיעים קיימים כדי להחזיק בלפחות מחצית מהון המניות של medCPU ■ השווי לפיו תתבצע רכישת גרעין השליטה לא נחשף ■ החברה פיתחה מערכת שתומכת בקבלת החלטות של רופא תוך כדי טיפול בחולה

לא רק חברות סייבר או תוכנה או אפליקציה ישראליות מאכלסות את רשימת חברות ההזנק שגייסו השנה הון די נאה. יש ביניהן כמה חברות ביומד/ציוד רפואי, והיום נודע על אחת כזו שהגיוס שלה, נכון לרגע זה, הוא גיוס הביומד/ציוד רפואי הכי גדול מתחילת השנה.

medCPU גייסה 35 מיליון דולר מרשת בתי החולים האמריקאית UPMC. כמו כן, בכוונת רשת זו לבצע הצעת רכש ולרכוש חלק ממניות בעלי מניות קיימים כדי להגיע ללפחות מחצית מהון המניות של medCPU. דהיינו, רכישת גרעין שליטה אך לא רכישת כל החברה. השווי לפיו תבוצע ההשקעה החדשה והצעת הרכש לא נחשף. מתחילת השנה גייסו חברות הזנק ישראליות 788 מיליון דולר, 3.1 מיליארד שקל.

קרן החדשנות הגלובלית של חברת התרופות העולמית Merck, שהיא בעלת מניות ב-medCPU, משתתפת אף היא בסבב ההשקעה הנוכחי.

medCPU הוקמה במהלך 2008 ועד כה גייסה 27.3 מיליון דולר. החברה פיתחה מערכת שתומכת בקבלת החלטות של רופא תוך כדי טיפול בחולה. הטכנולוגיה של medCPU מתגברת על רבים מהחסמים המכבידים כיום על איסוף ונורמליזציה של מידע רפואי בין מערכות מידע שונות, הפועלות בניתוק כמעט מוחלט ביניהן. הפתרון של medCPU רואה את התמונה הקלינית המלאה של החולה בכל זמן נתון, ומנתח אותה לפי הפרוטוקולים העדכניים ביותר המצויים ברפואה כיום.

"התוצאה היא הפקה של התראות מדויקות ביותר, בזמן שמאובחנת סטייה באיכות הגישה והטיפול בחולה. רמת הדיוק הגבוהה מקנה למערכת אמינות רבה, המביאה לשיתוף פעולה משמעותי של הצוות הרפואי עם ההתראות וההכוונות אותן היא מפיקה. להצלחה זו יש השלכות מרחיקות לכת על יכולת המחשב לצמצם משמעותית את הפערים הגדולים הקיימים כיום באיכות הרפואה הניתנת למירב החולים בעולם", נכתב בהודעת החברה.

UPMC, הממוקמת בפיטסבורג, פנסילבניה, היא רשת בתי חולים בעלת שם עולמי, העוסקת בפיתוח מודלים חדשים לטיפול רפואי הממוקד במטופל, וביחס מיטבי של עלות-תועלת. UPMC היא המעסיק הלא ממשלתי הגדול ביותר בפנסילבניה, והיא מעסיקה יותר מ-60,000 עובדים, מפעילה יותר מ-20 בתי חולים, למעלה מ-500 מרפאות חוץ, אגף ביטוח רפואי המבטח 2.9 מיליון איש וכן פרויקטים מסחריים ובינלאומיים.

ל-UPMC שיתוף פעולה עם בית הספר של אוניברסיטת פיטסבורג למדעי הבריאות והיא מדורגת במקום ה-13ברשימה היוקרתית של בתי החולים הטובים בארה"ב של U.S News and World Report.

במסגרת השת"פ בין שתי החברות, UPMC תהפוך ללקוחה של medCPU ובכך תצטרף ל-60 לקוחות קיימים, בתי חולים ברחבי ארה"ב. בימים אל פותחת החברה הישראלית משרדים נוספים בעיר פיטסבורג, בה ממוקמת UPMC, ובהם יועסקו יותר מ-20 מהנדסי תוכנה. זאת, בכדי לעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם UPMC, לפתח יחד מוצרים נוספים ולייעל את הפתרונות הקיימים. פעילות הפיתוח של medCPU מתבצעת במשרדיה בישראל, בהם כ-80 עובדים, מרביתם רופאים ואחיות.

לדברי סוניה בן יהודה, נשיאה ומייסדת משותפת ב-medCPU, "אנחנו מאוד נרגשים מכך שרשת בריאות יוקרתית כמו UPMC ניצבת לצדנו כמשקיעה וכשותפה בכירה. הגישה למומחיות הקלינית, הטכנולוגית והאופרטיבית של אחת מרשתות בתי החולים המובילות בארה"ב תאפשר לנו להרחיב את יכולותינו הנוכחיות, למנף את הטכנולוגיה שלנו, ולהגדיל במידה ניכרת את הכרת השוק בערך המשמעותי של מוצרי ושרותי החברה".

לדברי טל הפנסטל, נשיא UPMC Enterprises, "השותפות עם medCPU תספק לנו טכנולוגיה ופתרונות שעתידים להיות בעלי ערך מיידי עבור הצוותים הקליניים ועבור המטופלים שלנו כאחד. בטווח הארוך יותר, טכנולוגיה תאפשר פיתוח של אפליקציות מבוססות מידע נוספות, בתחומים קריטיים כמו ניהול טיפול רפואי, בריאות הציבור ומעורבות החולים עצמם ברפואה האיכותית לה הם זוכים". 

medCPU

שנת הקמה: 2008

מה עושה: מערכות תומכות החלטה ברפואה

מייסדת ונשיאה: סוניה בן יהודה

מייסד ומנכ"ל: ד"ר איל אפרת

מספר עובדים: מעל 100

משקיעים קיימים: המדען הראשי, קרן BIRD, חברת מרק (ענקית פארמה אמריקאית) ועוד