IDB פתוח צפויה לרשום הפסד של 367-407 מיליון ש' ב-2015

באי.די.בי ציינו כי ההפסד הגבוה נבע בעיקר עקב ירידה של 18% בשווי השוק של כלל ביטוח ברבעון הרביעי, שצמצמה את שווי המניות שבידי אי.די.בי ב-320 מיליון שקל

אדוארדו אלשטיין / צילום: רויטרס
אדוארדו אלשטיין / צילום: רויטרס

הירידה החדה במחירה של מניית כלל ביטוח ברבעון הרביעי של 2015 גוררת עמה הפסד כבד לחברה האם, אי.די.בי פתוח, שבשליטת אדוארדו אלשטיין.

אי.די.בי פתוח, שמחזיקה ב-55% ממניות כלל ביטוח, פרסמה היום (ב') תוצאות מקדמיות, לפיהן היא צפויה לרשום ברבעון הרביעי הפסד של 360-400 מיליון שקל. כך, שאת 2015 כולה אמורה החברה לסיים בהפסד של 367-407 מיליון שקל.

באי.די.בי ציינו כי ההפסד הגבוה נבע בעיקר עקב ירידה של 18% בשווי השוק של כלל ביטוח ברבעון הרביעי, שצמצמה את שווי המניות שבידי אי.די.בי ב-320 מיליון שקל. נכון להיום, עמד שווי מניות כלל ביטוח שבידי אי.די.בי על 1.35 מיליארד שקל.

עוד ציינו באי.די.בי כי ההון העצמי של החברה עשוי להתכווץ בדוחות הרבעון הרביעי של 2015 בכ-315 מיליון שקל, ולמעשה להימחק עקב כך באופן מלא ולהתאפס. זאת, בעיקר כתוצאה מההפסד ברבעון הרביעי, ושימותן בזכות הגדלת ההון שנבעה מהזרמה במזומן על ידי בעל השליטה בסך של 210 מיליון שקל כחוב נחות המיר למניות.

חוב זה יימדד בדוחות הכספיים של החברה ברבעון הרביעי בשוויו ההוגן בהתאם לעבודת הערכת שווי, וההפרש בין סכום המזומן שהתקבל לשוויו ההוגן של החוב הנחות ייזקף להונה של החברה, אשר נכון למועד זה עבודת הערכת השווי עדיין אינה סופית. בנוסף צפוי ההון לגדול בסך של כ-28 מיליון ש"ח בשל סכומים שהתקבלו בפשרות שהושגו בתביעות משפטיות.

במהלך הרבעון הרביעי פרעה החברה התחייבויות בסך של כ-166 מיליון ש"ח (קרן וריבית) בהתאם ללוחות הסילוקין שלהם ונכון להיום עומדת יתרת המזומנים של החברה על 36 מיליון שקל.