חברות שיעסיקו בעלי מוגבלויות יזכו לתיעדוף במכרזי המדינה

הצעת החוק שיזמו איציק שמולי ונורית קורן עברה בקריאה ראשונה ■ שמולי: "זה ייתן תמריץ לחברות להעסיק אנשים עם מוגבלות"

איציק שמולי / צילום: תמר מצפי
איציק שמולי / צילום: תמר מצפי

הצעת החוק של חברי הכנסת איציק שמולי ונורית קורן, לפיה חברות שיעסיקו אנשים עם מוגבלות יזכו לתיעדוף במכרזים של המדינה, אושרה היום (ג') לקריאה ראשונה בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת. על הצעת החוק חתמו 80 חברי כנסת.

"הכנסת הנוכחית מאופיינת בכך ששמה את נושא קידום אנשים עם מוגבלויות במרכז. אנו לא עושים טובה לאף אחד, השילוב תורם למשק. אם משלבים ילדים בגן ובבית הספר, נכון לעשות את זה גם בתעסוקה. מטרת הצעת החוק, להוסיף לחוק חובת המכרזים חריג, בדומה לחריגים הקיימים בחוק, כך שהממשלה תוסמך להעניק תיעדוף לחברות שמעסיקות אנשים עם מוגבלות. זה ייתן תמריץ לחברות להעסיק אנשים עם מוגבלות. בנוסף, אני מציע לתת תיעדוף נוסף לחברות שיעסיקו אנשים עם מוגבלות גבוה".

ח"כ נורית קורן אף היא מיוזמות הצעת החוק סיפרה על מפגש מרגש עם עובד סוציאלי עם מוגבלות שבתחילה לא נתנו לו ללמוד באוניברסיטה ולמרות הסירוב הוא התעקש והיום הוא עובד סוציאלי מצליח שמסייע לנוער בסיכון.

יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, אמר: "אנשים עם מוגבלות, הם אנשים כמונו ומגיע להם לא פחות מאיתנו. גם לנו אין את כל הכישורים. צריך להתחיל את השילוב בחינוך כבר מגיל צעיר".