הלעג לח"כ שפיר בערוץ 20: מועצת הכבלים פתחה בבדיקה

אראל סג"ל לעג בתוכניתו בערוץ 20 לטור שכתבה סתיו שפיר ואמר כי הוא "אוהב לרכב על אופניים בלי מושב" ■ שפיר: "כשאין לך יותר דברים ענייניים לומר, אתה מתחיל להטריד מינית חברות כנסת בשידור" ■ מועצת הכבלים והלוויין: "יו"רית המועצה גינתה בחריפות את הדיון באולפן"

סתיו שפיר / צילום: איליה מלניקוב
סתיו שפיר / צילום: איליה מלניקוב

מועצת הכבלים והלוויין פתחה בהליך בדיקה מול ערוץ 20, בעקבות התבטאויות שנאמרו על ח"כ סתיו שפיר בתוכנית "הפטריוטים" לפני יומיים. בתוכנית נראה המגיש אראל סג"ל לובש פאה אדמונית שאמורה לדמות לשפיר, ולועג לטור שכתבה לעיתון "הארץ" בנושא האושר. במהלך הקטע אמר סג"ל כי הוא "אוהב לרכב על אופניים בלי מושב", כפרפרזה לדברים שכתבה שפיר בטורה.

 

בעקבות הדברים פרסמה שפיר סטטוס בפייסבוק, בו כתבה כי "גועל הנפש הזה שודר באצטלה של 'תוכנית אקטואליה' בערוץ 'היהדות והמורשת' - ערוץ עם רישיון שידור ציבורי שאמור לשדר תוכניות על יהדות, אבל מצפצף על החוק. זה מה שיש לו להציע: חבורה של גברים בני 40 פלוס - נשואים עם ילדים - יושבים, נחנקים מצחוק מבדיחות על חשבון המיניות של חברות כנסת מכהנות.

"זה לא סוד שביני לבין רוב האנשים שמשדרים בערוץ 20 יש מחלוקת אידאולוגית עמוקה. לא אוהבים אותי בערוץ 20, וזה בסדר גמור: אני מקדישה חלק ניכר מהזמן שלי כדי לעצור את החברים המושחתים שלהם בממשלה מלחגוג על כספי ציבור".

לדברי שפיר, "אין לי שום בעיה לקיים ויכוחים פוליטיים קשים: אני עוברת עשרות כאלה בשבוע. אבל מה שקורה, אתם מבינים, זה שכשלצד השני נגמרים הטיעונים - יורדים כמה נמוך שרק אפשר. כשאין לך יותר דברים ענייניים לומר, אתה מתחיל להטריד מינית חברות כנסת, בשידור".

לאור הדברים הגישה ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) למועצת הכבלים והלוויין מכתב תלונה נגד הערוץ, והמועצה מסרה כי תפתח בדיקה. מהמועצה נמסר כי "יו"רית המועצה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, גינתה בחריפות את הדיון באולפן בעניינן של חברות הכנסת בתכנית, וטענה כי הצגתה של אישה, תהא אשר תהא, כפי שנעשתה - אין לה מקום בשיח הציבורי של ישראל בשנת 2016, בוודאי לא בגוף שידור שקיבל רישיון מהמדינה, ובוודאי שלא בערוץ שחורט על דגלו את מורשת ישראל שערך יסוד מכונן בה הוא כבוד הדדי בין בני האדם". 

ערוץ 20: "מוסר כפול" 

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "עצוב לגלות כי חברת הכנסת שפיר לא הקדישה 3 דקות לצפייה באייטם המדובר במלואו, בטרם ירתה חיצי רעל שאינם קשורים למציאות ושלא היו ולא נבראו. אראל התייחס בדבריו אל עצמו וכלל לא אליה, אך חברת הכנסת שוב לא פספסה הזדמנות לנגח את ערוץ 20.

"אנו מתקשים להבין את המוסר הכפול והצביעות הנשפכת מחברת כנסת אשר ישבה לפני שבועות בודדים באולפן ערוץ 10 וצחקקה אל מול אייטם בו טל פרידמן חבוש פאה ג'ינג'ית מאשים את שפיר בשימוש בסמים והשלכת תמונת ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל לפח האשפה".

אראל סג"ל מסר בתגובה: "מוזמנים לשמוע את הקטע במו אוזנכם ולא בטלפון שבור. דיברתי על עצמי, בלשון זכר, צחקתי על עצמי. הסילוף המכוון הוא ניסיון נואל לסתום פיות".