הדבר הגדול הבא? הכירו את "ה-Airbnb של שוק הרכב"

מיזם חדש בתעשיית התחבורה מעניק לאנשים את היכולת להשכיר תמורת תשלום את הרכבים שלהם בזמן שהם לא משתמשים בהם

מיזם חדש בתעשיית התחבורה מעניק לאנשים את היכולת להשכיר את הרכבים שלהם בזמן שהם לא משתמשים בהם לאנשים שצריכים אותם - למשל כשהם בעבודה, או בכל עיסוק אחר. 

ג'סיקה סקורפיו היא המייסדת שותפה של Getaround, עסק לשיתוף רכבים לפי דרישה בתוכנת קצה לקצה, אשר גייס 40 מיליון דולר ממשקיעים יידועי שם. למעשה Getaround היא כמו Airbnb, אלא שעבור הרכב שלכם במקום הבית שלכם. בראיון שפורסם בפורבס ישראל, סקורפיו מסבירה כי הרעיון היה לפתור את הבעיה שמכונה כיום - 'צפיפות אוכלוסין של רכבים' על ידי מקסום השימוש במכוניות שכבר זמינות.

ב-2014, אחרי ששכנעה את חברת ברקשייר האת'ווי של וורן באפט לבטח את הפעילות, סקורפיו השיקה את ה-Getaround Connect - חומרת רכב קניינית מחוברת שאיפשרה למשתמשים לחפש אחר מכוניות סמוכות באמצעות אפליקציה של החברה, ובאופן מידי להזמין רכבים פנויים מבלי להמתין לאישור הבעלים, לאתר את הרכב ולפתוח אותו.

איך זה בדיוק עובד? מרגע שרכב צויד בחומרת ה-Getaround Connect, הבעלים צריך רק לנהל את זמינות הרכב שלו דרך האפליקציה, כשהוא מציין את הזמנים שבהן המכונית לא תהיה זמינה לשיתוף. כשיוזמן הרכב שלו, יקבל בעליו מסרון מהאפליקציה שיאשר את ביצוע ההזמנה.

נכון לעכשיו יש למעלה מ-2,000 רכבים רשומים בשורות Getaround ויותר מ-300 אלף איש רשומים ברחבי ארצות הברית. על פי סקורפיו, בששת החודשים האחרונים של 2015 החברה הכפילה את הכנסותיה והכריזה על שיתוף פעולה עם חברות ענק כמו פורד, טויוטה ואוודי.

מטרתה לשנת 2016 היא לחצות את רף 5,000 הרכבים, והמטרה לטווח ארוך יותר יותר היא להפוך לחברת השכרת הרכב לפי דרישה הגדולה ביותר בצפון אמריקה.