פילבר רוצה לתמרץ חברות סלולר שיאיצו דור רביעי

מנכ"ל משרד התקשורת מודאג מהאטת קצב הפריסה של הדור הרביעי כתוצאה מירידה בהשקעות ומחפש דרכים לגרום לסלולריות להשלים הפריסה במהירות ■ הציע לתת לחברות הנחות באגרות תדרים אם יאיצו את הפריסה

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, הביע דאגה עמוקה מקצב ההשקעות והפריסה של החברות הסלולריות בדור הרביעי. פילבר הבהיר בדיונים פנימיים במשרד כי הוא מודאג מהפיגור שכבר נוצר, אך עוד יותר מהעובדה שהעתיד הקרוב יחייב את החברות להמשך השקעות באופן מסיבי, אך הוא לא רואה זאת מתממש.

בעקבות זאת הורה פילבר על הקמת צוות פיקוח פנימי שיבחן את הנושא ויגבש מסקנות בנושא ההשקעות. הרעיון הוא להקדיש מאמץ לטובת הפיקוח על החברות וההשקעות ופחות לשים דגש על ההתנהלות הצרכנית של החברות, וזאת מפני שקו המגמה של תקלות צרכניות בסלולר נמצא בירידה על רקע המעבר לחשבונות במבנה של הכל כלול. מנגד, הירידה בהשקעות ופגיעה באיכות הרשתות היא משהו מוחשי ויותר ויותר צרכנים חווים ניתוקים ואיכות רשת יורדת.

ל"גלובס" נודע, כי אחת האופציות שנשקלות ואף הועברה לאוצר, היא האופציה לבניית מנגנון שיאפשר להעניק לחברות הסלולריות הקלות באגרות התדרים כתמריץ להשקעה בפריסה. מדובר כרגע ברעיון בלבד אבל מטרתו חשובה - למצוא דרך לגרום לחברות להשלים את פריסת הדור הרביעי בצורה המהירה ביותר.