אושרה הצעת אלשטיין לרכוש מניות המיעוט ב-313 מיליון שקל

מחיקת מניות אי.די.בי פתוח מהמסחר בבורסה מתקדמת שלב נוסף

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

מחיקת מניות אי.די.בי פתוח מהמסחר בבורסה מתקדמת שלב נוסף. באסיפת בעלי המניות שקיימה אתמול החברה, אושרה הצעת החלטה במסגרתה ירכוש בעל השליטה אדוארדו אלשטיין את מלוא החזקות בעלי מניות המיעוט תמורת כ-313 מיליון שקל במזומן ובהקצאת אגרות חוב ארוכות מסדרה ט'.

ההצעה, אותה הובילו עו"ד חגי אולמן ואיל גבאי, נאמני הסדר החוב באי.די.בי אחזקות (החברה האם לשעבר של אי.די.בי פתוח), זכתה לרוב מכריע של 95% מקרב בעלי מניות המיעוט באי.די.בי פתוח שהשתתפו בהצבעה. בעקבות קבלת אישור בעלי המניות, יפנו עו"ד אולמן וגבאי לביהמ"ש המחוזי בת"א בבקשה כי יאשר את העסקה, שמהווה תיקון להסדר החוב של אי.די.בי אחזקות שאושר לפני כשנתיים.

ההסכם בין לאלשטיין לבין נאמני הסדר החוב קובע כי במקום הצעת הרכש לחלק ממניות המיעוט בהיקף של 519 מיליון שקל, ירכוש בעל השליטה את מלוא מניות המיעוט (כ-128 מיליון מניות), כשתמורת כל אחת מהן ישלם אלשטיין 1.25 שקל במזומן ו-1.2 שקל באג"ח ט' לפי ערך התחייבותי מתואם. תשלום נוסף בסך 1.05 שקל לכל מניה ישולם במקרה שאי.די.בי פתוח תקבל היתר שליטה בכלל ביטוח, או תמכור את השליטה בה במחיר של לפחות 75% מההון העצמי.

מתווה ההסכם כולל גם התחייבות של אלשטיין להזרים לאי.די.בי פתוח 515 מיליון שקל, כאשר מתוך כך יוזרמו 165-180 מיליון שקל כחוב בתמורה להנפקת אג"ח ט' שיועברו כאמור לבעלי מניות המיעוט, בעוד ששאר הסכום יוזרם במזומן. מהלכים אלו יגדילו את סך ההשקעה של אלשטיין בהשתלטות על אי.די.בי ל-2.15 מיליארד שקל.

ביום שישי שעבר החליט שופט בית המשפט המחוזי בת"א, חגי ברנר, כי אם בעלי מניות המיעוט של אי.די.בי יאשרו את תיקון הסדר החוב, ייקבע דיון לצורך שמיעת המתנגדים לתיקון, ובראשם נאמנת אג"ח ט', מרב עופר אורן מהרמטיק נאמנות, ובא כוחה, עו"ד גיא גיסין. כך, שדיון כזה צפוי להתקיים בהקדם וייתכן אף שכבר בשבוע הבא.

המניה עולה ב-7%

עופר אורן ועו"ד גיסין טוענים כי אי.די.בי נמצאת במצב מעשי של חדלות פירעון, ולכן כל תשלום לנושים לפני הבטחת מלוא המקורות הדרושים לחברה ב-2016, יהווה העדפת נושים. אי לכך, הם דורשים כי היקף ההזרמות לאי.די.בי יגדל כבר כעת ב-300 מיליון שקל נוספים, שיבטיחו את מלוא התשלומים השנה.

בנוסף, דרשו השניים כי אי.די.בי פתוח תשעבד לטובת מחזיקי אג"ח ט' מניות של כלל ביטוח בשווי 180 מיליון שקל, וכן תנפיק להם אופציות לרכישת 5% ממניות כלל ביטוח שבידיה, במחיר של 50.78 שקל למניה (לעומת 44.5 שקל היום) למשך שלוש שנים. באסיפת סדרת אג"ח שכונסה שלשום, החליטו המחזיקים ברוב של 88% להסמיך את הנאמנת ולהורות לה לנקוט בכל ההליכים המשפטיים הדרושים על פי שיקול דעתה למניעת אישור תיקון ההסדר במכונתו הנוכחית. עם זאת, נקבע כי הנאמנת תהיה רשאית להסיר את התנגדות המחזיקים, אם תסכים החברה להעניק בטוחות למחזיקי אג"ח ט', שיאפשרו הנדסה לאחור של החוב במקרה של הגעת החברה בעתיד לחדלות פירעון, וכן להיענות ליתר הדרישות שהעלו הנאמנת ובא כוחה.

מניית אי.די.בי עלתה היום בכ-7% למחיר של 185 אגורות והשלימה זינוק של 92% מאז סיכם אלשטיין עם עו"ד אולמן וגבאי על התיקון להסדר. אג"ח ט' בעלת מח"מ של 5.6 שנים, נסחרה היום במחיר של 75 אגורות המשקפת תשואה שנתית לפדיון של 14%.