צו גיוס: גאדג'טים מרתקים באתרי גיוס המימון הציבוריים

חלק מהמיזמים לא מצליחים לגייס מספיק מזומנים ונעלמים. אחרים, שסומנו כהצלחות היסטריות בפוטנציה, נכשלים. אבל זו עדיין חממה פוריה שחושפת רעיונות מקוריים, עם פוטנציאל לשנות את השוק

ממציאים ויזמים שהגו ופיתחו רעיונות ומוצרים מקוריים נידונו עד לפני שנים לא רבות למסלול ייסורים ארוך של חיפוש משקיעים פרטיים ו/או מוסדיים, הצגת פרזנטציות ועמידה בתנאים משפטיים ועסקיים משפילים. כיום יכולים האדיסונים והדה-וינצ'ים של הדור הבא לפנות ישירות אל כיסו ודמיונו של הציבור הרחב בעולם באמצעות אתרי Crowdfunding דוגמת "קיקסטארטר" ודומיו.

חלק מהמיזמים הללו לא מצליחים לגייס מספיק מזומנים ונעלמים. אחרים, שסומנו כהצלחות היסטריות בפוטנציה, נכשלים. אבל זו עדיין חממה פוריה שחושפת רעיונות מקוריים, עם פוטנציאל לשנות את השוק. להלן כמה דוגמאות מעניינות, שיצאו בקמפיין לגיוס מזומנים בשבועות האחרונים.

גולשים אמיתיים

בעוד שרובנו מסתפקים בגלישה ברשת, יש לא מעט מכורים "לדבר האמיתי" ועבורם מיועד המוצר ששמו "YodelUP". מדובר במכשיר תקשורת לביש, שאותו מתקין גלוש הסקי על כפפות הגלישה בדומה לשעון יד. באמצעות קישור סלולארי מיידי (PUSH TO TALK), בתיווך אפליקציית אנדרואיד ו-IOS יכול הגולש ליצור קשר נוסח "ווקי-טוקי" בזמן אמת עם גולשים אחר או עם קבוצת גולשים, מבלי לאבד ריכוז. בנוסף משמש המכשיר להזרמת מוזיקה מהטלפון לאוזניות בקסדת הסקי, להעביר ערוצים ולשלוט בווליום.

מאותה חממת גיוס כסף מגיע מוצר נוסף לגולשי סקי, שעשה בחודשים האחרונים לא מעט רעש. ה-"CARV" הוא גאדג'ט שמיועד להתקנה על מגפי סקי. באמצעות חיישנים פנימיים הוא מזהה את כיוון התנועה ואת חלוקת הלחץ על השלג של המגלשיים ומשדר היזון חוזר קולי לאוזניות של הגולש בזמן אמת. החיישן מחובר אלחוטית לטלפון החכם ובאמצעות אפליקציה שמאפשרת לנתח לאחר הסקי ביצועים מורכבים כמו מספר ומרחק הקפיצות והנחיתות, עיתוי פעולת הרגליים וכדומה. בנוסף ניתן להשתמש בו ללימוד מסלולים מתוכנתים מראש. המוצר עלה לרשת במטרה לגייס כ-50 אלף דולר לפיתוחו ובפועל גייס מהגולשים מעל 150 אלף. החברה מבטיחה למסור את המוצרים הראשונים בנובמבר.

התאמה אישית

מוצרים ביו-טכנולוגיים שמתאימים את עצמם לסגנון החיים של המשתמש עתידים להיות הלהיט הבא בשוק ובאתרי הגיוס אפשר למצוא שלל דוגמאות. חברה בשם OSSIC מקליפורניה, למשל, הצליחה לגייס בתוך שעות בודדות מעל 100 אלף דולר לפיתוח אוזניות אישיות תלת-ממדיות, שאמורות לכייל את עצמן בהתאם למאפייני לשומע ולהעניק לו לטענתה "חוויית שמיעה תלת ממדית מציאותית". האוזניות כוללות בין השאר אלגוריתמים אקוסטיים חדשניים, מנגנון שעוקב אחר תנועות הראש והתאמה לאנטומיה האישית של המשתמש. החברה מבטיחה, שאם יצלח הגיוס המיועד של 350 אלף דולר המוצר יצא מסחרית בהמשך השנה והתורמים ייהנו מהנחה של 40% מהמחיר שלו לצרכן, שעומד על 399 דולר.

חברה אחרת שיגרה בשלהי פברואר בקשה לגיוס תרומות עבור המעבר לייצור של רצועות "חכמות" לשעוני יד. המוצר הקרוי "HOT BAND", מכיל בתוכו צ'יפ לתקשורת בלוטות', שמאפשר לבצע שיחות באמצעות "דיבור אל הרצועה" מבלי לשלוף את הטלפון וללא צורך בשעון חכם בעל יכולות סלולריות.

לאותה משפחה שייך גאדג'ט בשם "ALEX", שפותח על ידי קבוצה של מהנדסים ביו-מקוריאה. המכשיר כולל חיישן אותו מתקינים על החלק האחורי של הצוואר, בדומה לאוזניות מודרניות, ואפליקציה שמנתחת את תנועות המשתמש ושולחת את הנתונים לסמארטפון. אם החיישן מזהה, שהמשתמש מקובע על תנוחה בעייתית לאורך זמן - צפייה בטלוויזיה למשל - המכשיר שולח ויברציה עדינה כתזכורת לתיקון היציבה.

אור לגויים

לא כל מוצרי הצריכה שמוצעים באתרי גיוס ההשקעות מיועדים לחובבי גאד'טים מסובכים. חברה בשם ComfyLight , למשל, יצאה לפני כחודש בקמפיין לגיוס השקעות לנורה ביתית "חכמה", שיכולה להשתלב בחזון "הבית החכם" ללא תשתית מורכבת. מדובר בנורת LED, שיכולה להתברג לכל שקע מצוי, אולם מצוידת ברכיב אלחוטי ובחיישני תנועה מובנים. השימוש הבסיסי שלה הוא כיבוי/הדלקה של האור בהתאם לנוכחות בחדר אולם באמצעות אפליקציה טלפונית ניתן לתכנת רשת של נורות "ללמוד" את מאפייני הפעילות בבית - הדלקה וכיבוי של האור בחדרים מסויימים ובשעות מסויימות - כדי לדמות נוכחות בבית ולהרתיע פורצים. המשתמש יכול גם לקבל התרעות על תנועה בבית ולהעניק "שמות" לכל אחת מהנורות כדי לתכנת את ההדלקה שלהן על פי סדר מסוים. החברה מבקשת מהתורמים כ-50 אלף דולר לצורך העברת המוצר אל קו הייצור ואם תצליח לגייס פי שלושה מכך בכוונתה לשלב את המוצר עם מוצרים "חכמים" אחרים כמו פעמון דלת וכדומה.