חדוה בר: יש התעניינות של בנקים בינ"ל בחברות האשראי הישראליות

עפ"י פרסום בבלומברג, הבנקים הזרים ביקשו מהפיקוח על הבנקים מידע נוסף על האפשרויות שיעמדו בפניהם במקרה שאכן הבנקים פועלים ולאומי ימכרו את החזקותיהם בחברות כרטיסי האשראי ■ "הם מעוניינים לדעת איזה סוג שוק יתפתח אשראי יתפתח כאן ואילו הזדמנויות עסקיות ייווצרו בו"

חדווה בר / צילום: תמר מצפי
חדווה בר / צילום: תמר מצפי

חדוה בר, המפקחת על הבנקים, אמרה הערב (א') כי יש התעניינות של בנקים בינלאומיים בחברות האשראי הישראליות לאומי קארד וישראכרט שיוצאו למכירה במקרה שהמלצות ועדת שטרום יצאו לפועל.

על-פי פרסום בבלומברג, הבנקים הזרים ביקשו מהפיקוח על הבנקים מידע נוסף על האפשרויות שיעמדו בפניהם במקרה שאכן הבנקים פועלים ולאומי ימכרו את החזקותיהם בחברות כרטיסי האשראי. "הם מעוניינים לדעת איזה סוג שוק יתפתח אשראי יתפתח כאן ואילו הזדמנויות עסקיות ייווצרו בו ומה תהיה הרגולציה בשוק החדש שיתפתח".

על-פי המלצות וועדת שטרום יש לפתוח את שוק האשראי לתחרות ולחייב את הבנקים פועלים ולאומי למכור את החזקותיהם בחברות כרטיסי האשראי תוך כדי שתוענק לחברות אלה הגנת ינוקא בשנים הראשונות לפעולתן. הכוונה של ועדת שטרום שפלטפורמות כרטיסי האשראי יהוו תחילתו של תהליך שבסופו הן יהפכו לבנקים ויתחרו בשוק האשראי הצרכני ויגרמו להנגשתו לציבור רחב יותר ואף יוזילו את עלויות המימון למשקי הבית. 

יש לציין כי ההערכות הן שלאו דווקא בנקים זרים יהיו הרוכשים של חברות כרטיסי האשראי הישראליות אלא דווקא קרנות פרייבט אקוויטי.