זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס ישראל, מונתה לדירקטורית בגזית גלוב

כהן תחליף את שי פילפל בדירקטוריון גזית גלוב, שאישר תיקון לפיו מדי שנה יובאו למינוי כל הדירקטורים בחברה אשר אינם דירקטורים חיצוניים

זהבית כהן / צילום: תמר מצפי
זהבית כהן / צילום: תמר מצפי

דירקטוריון גזית גלוב  אישר תיקון לתקנון ההתאגדות של החברה לעניין מינוי דירקטורים בחברה, כך שלעומת מנגנון המינוי המדורג (Staggered Board) הקיים היום, יובאו מדי שנה למינוי כל הדירקטורים בחברה אשר אינם דירקטורים חיצוניים.

"השינוי במתכונת הדירקטוריון מיועד להגביר את האיכות הגבוהה של המימשל התאגידי בקבוצה, ולהתאימו למקובל בחברות גלובליות מובילות", מסר חיים כצמן, בעל השליטה ויו"ר גזית גלוב. "אנו רואים חשיבות רבה בהעמדת הדירקטורים לבחירה מדי שנה, משום שהדבר מעניק לחברה גמישות ניהולית ומאפשר לכלל בעלי המניות מן הציבור, להשפיע באמצעות האסיפה הכללית על מינוי דירקטורים".

בנוסף, הודיע הדירקטוריון על סיום כהונתו של הדירקטור שי פילפל ועל מינויה של זהבית כהן, שותפה בקרן אייפקס העולמית ומנכ"לית המשרד הישראלי, לדירקטורית בחברה.

"לכהן ניסיון רב במיזוגים ורכישות, תחום בו תוכל לתרום ליישום האסטרטגיה של גזית גלוב", מסרה החברה. "היא שימשה בעבר כיו"ר הדירקטוריונים של תנובה ופסגות, ובטרם הצטרפה לאייפקס, כיהנה כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"ל כספים בקבוצת אי.די.בי, כסמנכ"לית ב-Chase Manhattan Bank ועוד. לכהן תואר ראשון מאוניברסיטת Duquesne, תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת פיטסבורג ותואר שני נוסף מבי"ס וורטון, אוניברסיטת פנסילבניה. היא משמשת כמרצה לכלכלה וראיית חשבון בבי"ס וורטון".