Maxim מסקר מניות ביומד ישראליות: יזנקו עד כ-400%

בנק ההשקעות האמריקאי מסקר 6 חברות ישראליות בתחום ועל כולן ממליץ "קנייה" ■ לטבע ניתן מחיר יעד שגבוה ב-32% מערך המניה הנוכחי ■ כלכלני Maxim: "בישראל ראינו רנסנס של תחום הרפואה"

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

"לאחרונה ביקרנו בישראל, ונפגשנו עם מעל 40 חברות. מטיפול בתאי גזע דרך חברות חדשניות בתחום ה-Specialty ועד חברות דיאגנוסטיקה מבוססות תוכנה - חזרנו מהביקור נרגשים, מלאי השראה והתרשמות". כך נפתחת סקירה נרחבת של בנק ההשקעות האמריקאי Maxim Group על תעשיית הביומד הישראלית.

האנליסטים של מקסים כבר מסקרים 6 חברות ישראליות בתחום, ובכולן ההמלצה היא "קנייה". לגבי בריינסטורם , ביוליין , גלמד , אינטק פארמה  ופלוריסטם , מחירי היעד של מקסים למניות אלו גבוהים בכ-100%-400% ממחירי השוק של המניות. החברה השישית, ענקית הגנריקה טבע , מקבלת ממקסים מחיר יעד שגבוה ב-32% ממחיר השוק. יחד עם זאת, הסקירה הנוכחית כוללת התייחסות לכ-40 חברות, ציבוריות ופרטיות.

"בישראל, ראינו רנסנס של תחום הרפואה", כותבים כלכלני מקסים, ג'ייסון קולברט וג'ייסון מקרת'י. לדבריהם, יש עלייה בתחכום של קהילת המוסדיים הישראלית, כמו גם באיכות הניהול של החברות המקומיות. הם מזהים פער בשוויים של החברות הנסחרות בארץ, לעומת חברות דומות להן בארה"ב. "אנחנו מצפים לסגירת הפער על-ידי רישום כפול של החברות, ככל שהן יתקרבו לשלבי המסחור. בשלבים אלה נצפה לראות שותפויות גלובליות, גיוסי הון ונוכחות מוגברת יותר בשוק האמריקאי", כותבים כלכלני מקסים.

תחת הכותרת "טכנולוגיות שמשנות פרדיגמות", במקסים מציינים שורה ארוכה של חברות ישראליות שהותירו עליהם רושם, ביניהן (רשימה חלקית) החברות הפרטיות אנימה ביוטק, BioSight, פוליפיד, קווארק ו-Izun; והחברות הציבוריות בונוס, קולפלנט, קדימהסטם, VBL, בריינסוויי, אלקוברה וקומפיוג'ן.

"תעשיית הביוטכנולוגיה התפתחה באופן ייחודי עם מרכזי מצוינות ברחבי הגלובוס. ישראל הפכה לאחד מהם", כותבים במקסים, ומציינים שבישראל שיעור בעלי תואר ד"ר גבוה ביחס לאוכלוסייה. באופן כללי בתעשייה, "החברות הקטנות הופכות למקור לחדשנות, בעוד שהגדולות מספקות את המומחיות בייצור, רגולציה ומסחור".

להערכתם, גדלה חשיבותה של ישראל לתעשייה העולמית בתחום, והם מעריכים שיש בארץ מעל 600 חברות, עם הכנסות של 2 מיליארד דולר. עוד הם כותבים, כי "ממשלת ישראל מעורבת במאמצים מגוונים לעודד חברות גלובליות להגדיל את המעורבות הישירה שלהן בפיתוח מו"פ או אתרי ייצור בישראל".