איירון סורס במו"מ לשכור 8,000 מ"ר במגדלי הארבעה

חברת האינטרנט הצומחת, שמשרדיה פזורים כיום במספר בניינים בדרום ת"א, דנה עם חברת חג'ג' נדל"ן בהסכם שכירות ל-5 שנים בעסקה שהיקפה 40-50 מיליון שקל

חברת הטכנולוגיה הצומחת איירון סורס, הפועלת בתחום של הפצה וקידום אפליקציות ופרסום בטלפונים חכמים, מנהלת מו"מ עם חברת חג'ג' נדל"ן לשכור ממנה משרדים בהיקף של 8,000 מ"ר לפחות בפרויקט מגדלי הארבעה של חג'ג', כך נודע ל"גלובס". הפרויקט נבנה ברחוב הארבעה בת"א, סמוך למתחם שרונה. עובדי איירון סורס פזורים כיום בשלושה מבנים באזור מגדל שלום בדרום ת"א.

מחירי השכירות בפרויקט (שני מגדלים בני 35 ו-38 קומות) נעים סביב 80-90 שקל למ"ר לחודש, ובאיירון סורס מעוניינים לשכור את המשרדים לתקופה של כחמש שנים, כך שמדובר בעסקה שאם תבשיל תעמוד על 40-50 מיליון שקל לכל תקופת השכירות. הפרויקט צפוי להיות מאוכלס בתוך חצי שנה עד שנה.

בחודש ספטמבר אשתקד קנתה איירון סורס את חברת סופרסוניק, שפעלה בתחום הפרסום במובייל, בעסקה שהוערכה בכ-150 מיליון דולר, במניות ובמזומן. כתוצאה מהמיזוג גדלה מצבת העובדים של איירון סורס מכ-550 לכ-800, ומכיוון שהחברה ממשיכה לגייס עובדים, היא גדלה וזקוקה לשטחי משרד נוספים. מלבד תל-אביב, לחברה משרדים גם בניו יורק, סן פרנסיסקו ובייג'ין.

מגדלי הארבעה, שתוכננו על ידי האדריכל משה צור, נבנים על שטח של כ-6 דונם וצפויים לכלול כ-92 אלף מ"ר משרדים, שטחי מסחר, בתי קפה ומסעדות. בינואר השנה הודיעה חג'ג' כי לא צפוי עיכוב בבניית המגדלים למרות העברת השליטה בקבלן המבצע של הפרויקט, דורי בניה, לידי עמוס לוזון, ולא צפויה תוספת משמעותית בעלויות הפרויקט.

שותפה מרכזית של גוגל

איירון סורס הוקמה ב-2009 על ידי המנכ"ל תומר בר זאב והאחים איתי, רועי ואייל מילרד, והחלה את דרכה כספקית ומפיצה של תוכנות חינמיות, שהפכו לפופולריות מאוד בעידן האפליקציות. בהמשך הפכה איירון סורס לאחת השותפות הגדולות של גוגל, וסיפקה שירות גם לחברת בבילון, בהפצה של תוכנת התרגום שלה ותוכנות חינמיות אחרות בתחומי האבטחה, תשתיות המחשוב והמשחקים.

איירון סורס פיתחה גם פלטפורמה לעולם האפליקציות, שמספקת פתרון להפצה, התקנה ומוניטיזציה. החברה מטפלת בלמעלה מ-7 מיליון התקנות ביום עם מעל ל-70 אלף אפליקציות מובייל.

החברה ביצעה סבב גיוס אחד בלבד, כשבספטמבר 2014 גייסה 85 מיליון דולר בהובלת קרן Disruptive של היזם והאנג'ל טל ברנח, לצד שורה של משקיעים אמריקאים, בהם לן בלווטניק באמצעות חברת Access Industries.

חג'ג' נדל"ן, בשליטת האחים צחי ועידו חג'ג', פועלת בתחום יזמות הנדל"ן ונסחרת בשווי של כ-356 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2015 דיווחה החברה כי השלימה מכירת זכויות לכ-30.5 קומות משרדים במגדל הצפוני של מגדלי הארבעה, בהיקף של כ-560 מיליון שקל.