יו"ר ועד הבינלאומי התנצל - והשימוע לפני פיטורים בוטל

ליבנה לפקידה: "ברצוני להתנצל על ההתבטאויות הבלתי-ראויות כלפיך וצר לי מאוד שנפגעת ממני. דברים שנאמרו על ידי - אין להם מקום בין קולגות במקום עבודה. תקוותי כי נוכל לשים אירוע בלתי נעים זה מאחורינו"

הבנק הבינלאומי הראשון / צילום: תמר מצפי
הבנק הבינלאומי הראשון / צילום: תמר מצפי

בוטל השימוע לפני פיטורים של חנוך ליבנה, יו"ר ועד עובדי הבנק הבינלאומי. ליבנה פרסם מכתב התנצלות בפני פקידת הבנק.

"ברצוני להתנצל על ההתבטאויות הבלתי-ראויות כלפיך וצר לי מאוד שנפגעת ממני", כתב ליבנה לפקידה. "דברים שנאמרו על ידי - אין להם מקום בין קולגות במקום עבודה. תקוותי כי נוכל לשים אירוע בלתי נעים זה מאחורינו".

מוקדם יותר השבוע דיווחנו כי ליבנה זומן לשימוע לפני פיטורים לאחר שנקלע לוויכוח עם פקידת משאבי אנוש בבנק, במהלכו אמר לה: "גם הנאצים רק מילאו הוראות". הוויכוח הוצת לאחר שליבנה ביקש לרשום לו בדוח הנוכחות לחודש פברואר 5 ימי חופש, מבלי שהיה ברשותו אישור מחלה - והפקידה סירבה. לאחר מכן הוא העביר עותק של אישור המחלה. זאת, לאחר שלפני כשנה השניים התווכחו גם כן בנושא דוח נוכחות וליבנה קילל את הפקידה.

השימוע תוכנן להתקיים היום, בנוכחות נציגי ההסתדרות, אולם כפי שכתבנו שלשום, הדחת יו"ר ועד בישראל היא משימה קשה ומורכבת, כמעט בלתי אפשרית. בין הצדדים סוכם שליבנה יפרסם מכתב התנצלות שיופץ בבנק, ובכך תגיע לסיומה הפרשה.

מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "לבנק, כמעסיק, יש אפס סובלנות לפגיעה בעובדיו ולהתנהגות שתוארה בין כותלי הבנק. מחובתו של הבנק, כמעסיק, לעשות כל שביכולתו כדי לבער תופעות חמורות כאלה, למנוע את הישנותם ולאפשר לעובדיו סביבת עבודה בטוחה ומכבדת. לכן פעל הבנק במלוא החומרה וזימן את ליבנה לשימוע שלפני פיטורים. ליבנה פנה וביקש להתנצל וכך עשה. ההתנצלות כללה מכתב אותו הגיש באופן אישי לפקידה בה עלב וכן הופץ לעובדי הבנק. לאור ההתנצלות ישקול הבנק המשך הטיפול בנושא. נציין עוד כי מהלכי הבנק בנושא נעשים בתאום ובמעורבות של ההסתדרות".