קבוצת שמחון לרכישת מגה מדשדשת: גייסה רק 136 מ' ש'

שמחון ל"גלובס": "אנחנו לא עומדים במצב כל-כך טוב, ולא בגלל הרעיון שהובלתי. הרעיון היה למכור את מגה בחלקים. אני לא מאמין שיהיה אפשר למכור אותה אחרת וגם להצליח"

שלום שמחון / צילום: תמר מצפי
שלום שמחון / צילום: תמר מצפי

קבוצת הרשתות שמגבש שר החקלאות לשעבר שלום שמחון לרכישת מגה מדשדשת: ל"גלובס" נודע כי בתום משא-ומתן קדחתני שנמשך עד השעה 03:00 לפנות בוקר, הקבוצה לא הצליחה להגיע להסכמה על רכישת כלל סניפי מגה.

למעשה, הרשתות שהשתתפו אתמול (ד') בהתמחרות הגישו הצעות לרכישה של פחות מ-90 סניפים, כאשר לגבי 40 מסניפי הרשת לא הוצע כל קונה. בתום ההתמחרות גם התברר כי סכום כלל ההצעות לרכישת הסניפים עומד על 136 מיליון שקל בלבד.

מארגני הקבוצה - ובהם גם מנכ"ל משרד הכלכלה לשעבר, רון קדמי, ובכיר לשעבר ברשות ההגבלים, שלומי פריזט - ציפו כי יוכלו להגיש הצעה בגובה 300 מיליון שקל לפחות. באחד התרחישים של הקבוצה ננקב גם מספר גבוה יותר, בסביבות 400 מיליון שקל.

בין הרשתות שהשתתפו אתמול בהתמחרות ניתן למנות את סופר דוש, מחסני להב, יוחננוף, מחסני השוק, ויקטורי וכמעט חינם פלוס.

היום (ה') ניסתה הקבוצה לפנות שוב למציעים השונים בניסיון לשכנע אותם לשלם סוכמים גבוהים יותר עבור סניפי מגה, אבל גם מארגני הקבוצה ספקניים באשר ליכולת שלהם להגיש הצעה לרכישת הרשת. בהקשר זה נזכיר כי בהתאם לקביעת בית המשפט, המועד האחרון להגשת הצעות הוא מחר (ו') בשעה 13:30.

בהתייחס לדברים אומר שמחון ל"גלובס": "אנחנו לא עומדים במצב כל-כך טוב, ולא בגלל הרעיון שהובלתי. הרעיון היה למכור את מגה בחלקים. אני לא מאמין שיהיה אפשר למכור אותה אחרת וגם להצליח. נכון לרגע זה, סך כל הכסף שבעלי הרשתות הקטנות והבינוניות הציעו נמוך ממה שחשבתי שצריך לתת. הסכום גם הרבה יותר נמוך ממה שהנאמן היה רוצה כדי להבין שהאופציה היחידה שעל השולחן זו האופציה דרך קונה אחד וחלוקה אחר-כך לרשתות קטנות. אנחנו עוד לא שם. אני לא אומר שלא נהיה מחר שם. אני הודעתי גם לנאמן באופן לא פורמלי שאני עושה מהלך לשכנע את בעלי הרשתות לתת סכום מספיק גבוה כדי שיהיה אפשר להיכנס לתהליך. אני מאמין שבסוף, אם נגיש נצעה, זה יהיה הדבר הכי נכון".

פריזט פסימי עוד יותר. לדבריו, "אני חושב שזה לא ילך. כך זה נראה לי. ככל הנראה או שהקבוצות צודקות, והשווי נמוך - או שהקובצות טועות, והשווי הרבה יותר גבוה, אבל איכשהו הן לא רואות את הפוטנציאל. בנקודה הזאת זה נראה מאוד מורכב שזה יתקדם הלאה".

- כיצד אתם פועלים כעת?

שמחון: "אנחנו מנסים לשכנע את כל מי שהתמחר עד לפנות בוקר, להרים את הסכומים כלפי מעלה".

- נקבתם בסכום מינימום לסניף?

"לא. אני לא רוצה להבהיל אותם. מגה לא נכשלה רק בגלל ההתנהלות המתוארת, אלא גם בגלל שיש לה סניפים במקומות בעייתיים, ואני סוחב מהעבר גם את הדעה שלי שיש במידה מסוימת עודף סניפים".

- ציפיתם לגייס לכל הפחות ל-300 מיליון שקל

"כן. אם הייתי מציע 300 מיליון שקל, היה קשה לנאמן - גם אם הוא לא אוהב את המספר הזה, כי הוא חי בעולם הדמיון - לזרוק אותי מהמדרגות. מצד שני, אני לא מזלזל בהצעה של רמי לוי, שגם בה יש היגיון, אבל זה לא טוב לשוק הזה. בשוק הזה צריכים להיות עוד שחקנים, ובזה אני בטוח.

"עברנו את זה גם בוועדת קדמי. העובדה שאתה פותח סניף ומעבר לכביש פותחים עוד סניף, זה לא כלכלי, ובסוף העלויות האלה מתגלגלות לצרכנים".

- ל-40 מהסניפים אין לכם קונה. זה מכשול. 

"מהבוקר קרו עוד כמה דברים. אם הסכום היה בסדר, היו לוקחים את הסניפים האלה, אבל מישהו יחזיק סניף שבעוד שנה הוא יפסיד כסף? אני ברגע זה לא רחוק מהסניף באבן גבירול 30 בתל-אביב. מיקום מצוין. אבל נתנו לו את הסכום הכי נמוך בגלל גובה השכירות". 

- לפי נתונים שלנו, השכירות שם היא 185 שקל למ"ר לחודש ומסתכמת ב-236 אלף שקל בחודש. 

"ואיפה הארנונה? דמי הניהול? שכר העבודה? אלה סכומים דמיוניים. זה לא זהב טהור. המהלך נכון, ועוד לא נאמרה המילה האחרונה. בהחלט ייתכן שתוגש מחר הצעה".