הרגולטור האירופי נותן לטבע "אור ירוק" לעסקת אלרגן

כחלק מהאישור, טבע תיאלץ למכור מספר קווי מוצר חופפים ב-24 מדינות באירופה, ביניהן בריטניה ואירלנד ■ מדובר במוצרים שכבר משווקים, וגם בכאלה שנמצאים בפיתוח והם יימכרו כדי להפיג את חשש הרגולטור מפני פגיעה בתחרות בשל המיזוג

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

טבע הודיעה היום (ה') כי קיבלה את האישור הרגולטורי מהמועצה האירופית לרכישת החטיבה הגנרית הגלובלית של אלרגן. עם זאת, כחלק מהאישור, טבע תמכור מספר קווי מוצר חופפים ב-24 מדינות אירופיות, מעבר לבריטניה, אירלנד ואיסלנד.

יש לציין כי מדובר במוצרים שכבר משווקים, וגם בכאלה שנמצאים בפיתוח (בין אם על-ידי טבע ובין אם על-ידי אלרגן), והם יימכרו כדי להפיג את חשש הרגולטור מפני פגיעה בתחרות בשל המיזוג.

ע"פ ההודעה שפרסמה טבע , היא  תמכור בבריטניה ובאירלנד את מרבית העסק הגנרי הקיים של אקטוויס. על פי המתחייב מהמועצה האירופית, העסק הנמכר יוכל לייצר ולשווק תרופות גנריות. שאר העסק של אקטוויס בבריטניה ובאירלנד ימוזג עם פעילות טבע וזאת בהתאמה לעסקה הגלובלית. באיסלנד תמכור טבע את עסקיה הגנריים ותשמר את אלו של אלרגן ג'נריקס.

טבע ממשיכה לעבוד עם סוכנות ההגבלים האמריקאית (FTC) בכדי להשיג אישור רגולטורי בארה"ב.

טבע  דיווחה על העסקה עם אלרגן ביולי 2015, אז הודיעה שתרכוש את החטיבה הגנרית של אלרגן, אקטביס, תמורת 40.5 מיליארד דולר במזומן ומניות. מבנה העסקה כולל תשלום מזומן של 33.75 מיליארד דולר שיועברו לאלרגן במניות טבע, במחיר שנקבע על 67 דולר למניה. את המזומן לעסקה טבע השיגה לאחר שאתמול השלימה גיוס הון בהיקף 6.75 מיליארד דולר ברוטו, באמצעות הנפקת מניות.