חיסול בצפון ת"א: העבריין אבנר מאיו נהרג בפיצוץ רכב

(עדכון) - מאיו, כבן 40, פונה ע"י צוותי מד"א לביה"ח איכילוב, שם נקבע מותו ■ הוא היה ב"רשימת המאוימים" של המשטרה, מאחר שהיה אמור להעיד נגד עבריין בכיר ■ עד ראייה: "היה פיצוץ חזק, חשבנו שזה פיגוע"

אבנר מאיו, שהיה אמור להעיד נגד עבריין בכיר, נהרג היום (א') בפיצוץ כלי רכב בפינת הרחובות משה סנה ודבורה הנביאה בתל-אביב. כוחות של מגן דוד אדום הוזעקו לזירת הפיצוץ ופינו את מאיו לבית-החולים איכילוב בעיר, שם נקבע מותו. בעל הג'יפ היה ב"רשימת המאוימים" של המשטרה, מאחר שהתכוון להעיד נגד העבריין.

לזירה הגיע מפקד המחוז, ניצב משה אדרי, מפקד המרחב, תת-ניצב יהודה דהן, וחוקרי ימ"ר תל אביב. בין היתר, לזירה הגיע הצוות שחקר את העבריין איתן חייא, שנידון בחודש שעבר תחת אבטחה כבדה ל-20 שנות מאסר בגין הלבנת הון וסחיטה באיומים של לווים בריבית.

בתיעוד מהחניון שבו אירע הפיצוץ, נראה רכב שטח מסוג "האמר" שעלה באש. לדברי עד ראייה, "היה פתאום פיצוץ חזק שהרעיד את כל הבית. יצאתי החוצה, חשבתי שזה פיגוע, ואז ראיתי את הרכב עולה באש".

חובש רפואת חירום של מד"א שהוזעק לזירה, ערן כרמל, סיפר: "על הכביש שכב גבר בשנות ה-40 לחייו, כשהוא בהכרה עם חבלות קשות בגפיים וכוויות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, שכלל הנחת חסמי עורקים ומשככי כאבים, ובהמשך הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית-החולים". 

לפני כחודשיים נפצעו 3 בני אדם בפיצוץ מטען רב-עוצמה שהוצמד לכלי רכב והופעל בפינת הרחובות שפע טל וערבי נחל בגבול תל-אביב-גבעתיים. מדובר היה בניסיון חיסול של מספר 2 בארגונו של עמיר מולנר, בן כהן, שנהג במכונית ונפצע באורח קשה. באירוע היו מעורבים שניים נוספים: גבר בשנות ה-40 לחייו שנפצע באורח קשה, ואדם בשנות ה-30 לחייו שנפצע קל וסובל מפגיעות הדף. צוותי מגן דוד אדום פינו אותם לבית-החולים איכילוב בתל-אביב.