נאמני מגה העלו מחירים בעשרות מוצרי מזון וצריכה

מחירו של ג'ל כביסה של המותג סוד, לדוגמה, נסק מ-24.90 שקל ל-35.50 שקל ■ בתחום מוצרי הטיפוח עלו מחירי מוצרים לשיער בשיעור של 1% - בתקווה כנראה שהלקוחות לא ישימו לב ■ מגה בעיר: "אין כל שינוי במדיניות התמחור"

האם נאמני מגה מנסים לשפר את ביצועי הרשת באמצעות העלאת המחירים לצרכן? ממסמכים פנימיים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי לפני ימים אחדים נדרשו עובדי הרשת לבצע עדכון מחירים של עשרות מוצרי מזון וצריכה כלפי מעלה. התוצאה של עדכון זה הוא עליית המחיר לצרכן בשיעור שנע בין אחוזים בודדים ועד 43% (!) - שיעור חד וחריג בכל קנה-מידה.

עליית מחיר גבוהה במיוחד בחרה הרשת לבצע בתחום הדטרגנטים (אבקות כביסה וכדומה), רגע לפני חג הפסח. מדובר בתחום שבו הצרכן לא מודע למחירי המוצרים בשל התכיפות הנמוכה שבה הם נקנים. 

כך למשל, מחיר אבקת כביסה טייד עלה ב-34.4%, ממחיר של 34.90 שקל למחיר של 46.90 שקל. בדיקת אתר "פרייסז" עבור "גלובס" מעלה כי המוצר אכן נמכר היום בסניפי מגה בעיר במחירו החדש קרי, ב-46.90 שקל, וכי לפני חודש המוצר נמכר בכל הרשת במחיר של 34.90 שקל.

בסניף מעלה אילת המחיר נמוך יותר, אך הוא אינו כולל מע"מ. בהשוואת המחיר לצרכן הוא אף גבוה יותר ועומד על 47.3 שקל. 

מחירו של ג'ל כביסה של המותג סוד נסק ב-42.6%, ממחיר של 24.90 שקל למחיר של 35.50 שקל.

לפי פרייסז, המחיר החדש של המוצר עודכן בחלק מהסניפים. באילת הוא נמכר היום ב-30.3 שקל ללא מע"מ - 35.7 שקל אחרי הוספת מע"מ. לפני חודש בדיוק אותו המוצר עלה באילת 21.3 שקל בלבד, ובכל יתר סניפי מגה מחירו לא עלה יותר מ-24.90 שקל. 

מוצרי הכביסה של קולון (ג'ל ואבקת כביסה) עלו בכ-27%. אבקת כביסה קולון נמכרת היום ב-32.90 שקל, כאשר רק לפני חודש היא נמכרה ב-25.90 שקל בכל הרשת. 

יצוין כי במרבית המוצרים עליית המחיר כבר עודכנה בכל סניפי הרשת או במרביתם, ובחלקם היא התעדכנה רק בכמה מהסניפים. העדכון צפוי להגיע בימים אלה לכל סניפי הרשת.

בתחום המזון נסק מחירו של תבשיל מסדרת מג'יק (דומה למנה חמה) ב-22% - מ-3.2 שקלים ל-3.9 שקלים. מבדיקה באתר פרייסז עולה כי מחיר המוצר אכן התעדכן בהתאם להוראה, והיום מוצר זה נמכר ב-3.9 שקל ליחידה, כמחיר אחיד ברשת. לפני חודש אותו מוצר נמכר ב-3.2 שקלים.

מחיר סדרת מנה חמה של אסם עלה גם הוא ב-3% ל-6.9 שקלים. רשימת המוצרים שזכתה לעליית מחיר היא, כאמור, ארוכה במיוחד. דוגמה נוספת היא ג'ל לשיער של המותג כיף, שמחירו עלה ב-4.5% ל-27.9 שקל.

במגה בחרו גם לבצע עליית מחיר שולית של 1% בכמה עשרות מוצרים. מדובר בשיעור שמשפר את הרווחיות הגולמית של הרשת, אך לצרכן קשה מאוד לשים לב להבדל. כך, למשל, בתחום מוצרי הטיפוח עלו מחירי המוצרים לשיער של המותגים אלביב, קרמה ועוד בשיעור של 1%. 

לפי החוק, רשתות השיווק חייבות לשדר את מחיריהן בכל שעה נתונה. הרשתות משדרות בנפרד את המחיר הרגיל ואת מחיר המבצע. בכל המוצרים שנבדקו באמצעות פרייסז, לא היה מדובר במחירי מבצע אלא בעליית מחיר לצרכן. עוד יצוין כי ככל הידוע, הספקים לא ביצעו כל עליית מחיר לרשת, ולכן מדובר ביוזמה מקומית.

זו אינה הפעם הראשונה שבמגה מנסים לשפר ביצועים באמצעות שליחת הידיים לכיס הצרכן. זה קרה בתקופת כהונתו של מוטי קרן, מי שכיהן כמנכ"ל מגה רגע לפני הקריסה. אז, כפי שנחשף ב"גלובס", הזניק קרן מחירי מוצרים בעשרות אחוזים. 

ממגה בעיר נמסר: "אין כל שינוי במדיניות הפעילות ותמחור המוצרים של מגה בעיר. המוצרים המופיעים בפנייתכם הופיעו בתוכניות המבצעים לחודש פברואר. מבצעים אלה הסתיימו, וכיום ניתן למצוא מוצרים אחרים במחירי מבצע".