מחיר למשתכן ברעננה: כ-1.8 מיליון שקל לדירת 100 מ"ר

משרדי הממשלה פרסמו תוצאות של שני מכרזי מחיר למשתכן - ברעננה ובעתלית ■ המכרז ברעננה כולל שלושה מתחמים בשכונת "נווה זמר", עליהם ניתן לבנות 104 יחידות דיור ■  דירת 120 מ"ר ברעננה - החל מ-2.11 מ' ש' ■ בעתלית: דירת 80 מ"ר תוכל להימכר לזכאים בכ- 751 אלף שקל

משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמו היום (ג') תוצאות של שני מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו להגשת הצעות אתמול (ב'). מדובר במכרז אחד ברעננה, בשכונה החדשה בצפון העיר בשם "נווה זמר" ומכרז נוסף בעיר עתלית. שני המכרזים זכו לביקוש וכל יחידות הדיור שווקו ליזמים וקבלנים.

המכרז ברעננה כולל שלושה מתחמים שונים עליהם ניתן לבנות 104 יחידות דיור סך הכל. למכרז זה הוגשו חמש הצעות שונות והחברות שזכו במכרז הן שרבט גיורא (במגרש המאפשר בניית 23 יחידות דיור) ורמי שבירו הנדסה בנייה והשקעות שזכתה בשני המגרשים הנותרים המאפשרים בניית 81 יחידות דיור. על פי תוצאות המכרז, דירה בשטח 80 מ"ר תוכל להימכר לזכאים בהחל מכ-1.459 מיליון שקל, דירה בשטח 100 מ"ר תוכל להימכר לזכאים בהחל מכ-1.786 מיליון שקל, ודירת 120 מ"ר בהחל מכ-2.112 מיליון שקל. נציין כי מחירים אלו כוללים גם חניה מחסן ומרפסת וגם כוללים את המע"מ. על פי נתוני משרד האוצר ורמ"י, מחירים אלו משקפים הנחה של כ-16% ממחיר השוק. עוד על פי תוצאות המכרז, ההנחה שהעניקו היזמים והקבלנים אל מול מחיר המקסימום שנקבע במכרז עומד על בין 3.9% ל-9%.

המכרז בעתלית כולל שני מתחמים שונים הממוקמים במרכז העיר עליהם ניתן לבנות 53 יחידות דיור סך הכל. על פי תוצאות המכרז, חברה אחת זכתה בשני המתחמים, חברת שתית. עוד על פי תוצאות המכרז, דירת 80 מ"ר תוכל להימכר לזכאים בהחל מכ-751 אלף שקל, דירת 100 מ"ר בהחל מכ-922 אלף שקל ודירת 120 מ"ר בהחל מכ-1.092 מיליון שקל. מחירים אלו כוללים גם חניה מחסן ומרפסת וגם כוללים את המע"מ. על פי נתוני האוצר ורמ"י, המחירים משקפים הנחה בשיעור של כ-22% ממחיר השוק. עוד על פי תוצאות המכרז, ההצעות הזוכות משקפות הנחה בשיעור של כ-8% ממחיר המקסימום שקבעה המדינה במכרז. נזכיר כי זה המכרז השני שנסגר בעתלית במסגרת מחיר למשתכן.

שני המכרזים שנסגרו כעת מוסיפים 157 דירות מוזלות לרשימה של כל מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה ונמכרו ליזמים או קבלנים. על פי מעקב "גלובס" אחר היצע הדירות המוזלות, נכון להיום מדובר ב-7,130 דירות סך הכל (ללא שבס).

חשוב לציין כי כמו כל מכרז מחיר למשתכן שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית. לאחר זכיית הקבלן או היזם במכרז, קיים עוד תהליך לא קצר במסגרתו מקדם הזוכה את תכנון הפרויקט, זקוק עוד לאישור הרשות המקומית והוצאת היתר בנייה. המשמעות היא שהמכרז שנסגר כעת יניב דירות בפועל, כאלו שניתן להיכנס ולגור בהם, בעוד שנתיים במקרה הטוב. נכון להיום, רק בשני פרויקטים נפתחה ההרשמה להגרלה, בפרויקט בעפולה ובפרויקט בעיר לוד. בשאר המכרזים טרם נקבע מועד לפתיחת ההרשמה להגרלה. נזכיר כי למחיר למשתכן יכולים לגשת רק זכאים וכל הפרויקט וכל הדירות שייבנו במסגרתו יימכרו לזכאי משרד השיכון בלבד. זוכה במכרז לא יוכל למכור את הדירה המוזלת במהלך חמש שנים ממועד קבלת המפתח אך יוכל להשכיר אותה בשוק החופשי.