פשרה עם רמי יהושע: חדשות 10 מבהירים כי לא הכיר את רגב

חדשות 10 הגיעו לפשרה עם הפרסומאי רמי יהושע, לאחר שזה תבע מהחברה 2 מיליון שקל בעקבות התחקיר של ספי עובדיה על קמפיין "לא לדאוגוסט" שהוביל משרד התרבות ■ לשכת שרת התרבות: "תביעתה של מירי רגב בעינה עומדת"

חדשות 10 הגיעו לפשרה עם הפרסומאי רמי יהושע, לאחר שזה תבע מהחברה 2 מיליון שקל בעקבות התחקיר שפרסם העיתונאי ספי עובדיה סביב הקמפיין הפרסומי "לא לדאוגוסט" שהוביל משרד התרבות. ערוץ 10 הבהיר בין היתר כי בין יהושע לשרה מירי רגב לא הייתה היכרות מוקדמת, בתמורה למשיכת התביעה.

בשולי מבזק ששודר היום (ג') אחר-הצהריים בחדשות 10 דווח כי "במשרד מבקר המדינה נמשכת בדיקת פרשת 'לא לדאוגוסט' שחשפנו כאן בחדשות 10 לפני כחצי שנה. הבדיקה מתמדת בפעילות משרד התרבות והספורט בפרשה, ועדיין לא ברור מתי תסתיים".

מיד אחר-כך הוסיף המבזקן כי "בצד תחקיר זה נאמר כי בכמה דיווחים בעניין נושא מסע הפרסום של משרד התרבות והספורט אוזכר שמם של רמי יהושע וחברת הפרסום שבבעלותו. על אף הנאמר, לא הייתה היכרות מוקדמת בין יהושע לשרת התרבות והספורט. כמו כן, נעדכן כי למרות שאושר תקציב לפרויקט על סך 2.5 מיליון שקל, בפועל נוצלו 1.9 מיליון שקל בלבד מתקציב זה. יהושע וחברת הפרסום שלו לא גבו מהמשרד ומהטוטו סכום גבוה מזה. אם מהפרסומים הובן אחרת, לא לכך הייתה הכוונה". 

הבהרה זו מגיעה לאחר התנצלות בפני יהושע, שגם העיתון "דה מרקר" פרסם סביב העניין.

התחקיר שהוביל עובדיה באוקטובר 2015 חשף לכאורה הקלטות מלשכתה של השרה מירי רגב, ובו נשמעים השרה וצוותה עורכים סימולציות בכדי להסביר את העברת התקציב ליהושע על-ידי הטוטו בעבור משרד התרבות. גם השרה מירי רגב תבעה את חדשות 10 בתביעה משלה, ועדיין לא התקיים הליך משפטי בעניין.

את תגובת רמי יהושע לא ניתן היה להשיג.

מלשכת השרה רגב נמסר כי "כמו שאמרנו לאורך כל הדרך, התחקיר הזה הוא עורבא פרח, לא היה בו יסוד של אמת, לא הייתה כל מקורבות ולא היכרות מוקדמת בין השרה מירי רגב לבין רמי יהושע. לא היה שום תיאום גרסאות. ההתנצלות הזו בפני רמי יהושע חושפת את האמת כולה, ותביעתה של מירי רגב בעינה עומדת, והשרה נחושה להעביר מסר לכלי תקשורת שלא בודק את עצמו עד הסוף ופוגע ומוציא את דיבתו של אדם, משרד וצוות גדול של אנשים. ההתנצלות בפני רמי יהושע היא צעד אחד אך לא מספיק לחשיפת האמת כולה".

מחדשות 10 נמסר: "אנחנו עומדים באופן מלא מאחורי התחקיר, וגברת רגב מוזמנת לתבוע בבית המשפט. אנחנו משוכנעים כי בית המשפט יאמר את דברו".