רדוור ניצחה במשפט פטנטים ותקבל פיצוי מהמתחרה F5

הפיצוי נקבע על 6.4 מיליון דולר אך עשוי לצמוח ל-19.2 מיליון דולר

רועי זיסאפל / צילום: איל יצהר
רועי זיסאפל / צילום: איל יצהר

הצלחה לחברת רדוור  בהליך משפטי על הפרת פטנטים שניהלה נגד המתחרה האמריקאית, F5. חבר מושבעים בבית המשפט בקליפורניה אישרר פה-אחד את תקפות הפטנטים של רדוור, וקבע כי F5 ביצעה הפרה מכוונת של שני פטנטים הרשומים על שם רדוור.

פסק הדין קובע פיצויים של 6.4 מיליון דולר לרדוור, אך לפי הודעת רדוור, בית המשפט עשוי לשלש את סכום הפיצוי ל-19.2 מיליון דולר, מכיוון שהחלטת המושבעים התקבלה פה-אחד. כמו כן, רדוור תוכל לדרוש צווי מניעה נגד מכירות עתידיות של המוצר שמהווה הפרה של הפטנטים, Big-IP של F5.

התביעה של רדוור הוגשה לפני כמעט 3 שנים, במאי 2013, וההליך המשפטי הנוכחי נמשך במשך מספר שבועות.

"מדובר בניצחון משמעותי של רדוור", מסר נשיא ומנכ"ל החברה, רועי זיסאפל. "בית המשפט חיזק ואישר מחדש את המובילות שלנו בתחום החדשנות. בכוונתנו להמשיך ולהגן על הקניין הרוחני שלנו".

רדוור, מקבוצת רד של האחים זיסאפל, מספקת פתרונות לזמינות, ביצועים גבוהים ואבטחת רשתות תקשורת ארגוניות, מרכזי מחשוב ואפליקציות. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 522 מיליון דולר, ו-F5 נסחרת בשווי של 6.9 מיליארד דולר.

ב-2015 רדוור רשמה הכנסות של 217 מיליון דולר ורווח נקי (Non GAAP) של 33.7 מיליון דולר, ירידה של 2.4% בהכנסות ושל 16.4% ברווח ביחס ל-2014.