עליות שערים בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט מעל 40 דולר

בשוק עדיין מעכלים את הודעת הריבית של הפד מאתמול ■ הדולר צנח מול האירו לרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר ■ מאקרו: הפתעות חיוביות בתביעות האבטלה השבועיות ובמדד הפילדלפיה פד ■ המדדים מחקו את הירידות של תחילת השנה ■ מניות הפארמה צנחו

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

מדדי המניות בוול סטריט סגרו היום (ה') בעליות שערים בעוד המשקיעים מעכלים את הודעת הפדרל ריזרב מאתמול. הפד הביע דאגה בנוגע לגורל הצמיחה והוריד את התחזית להעלאות הריבית השנה. בבנק המרכזי האמריקאי צופים כעת שתי העלאות ריבית ב-2016, לעומת ארבע בתחזית הקודמת. 

 

בפד קובעים כי הכלכלה האמריקאית עדיין עומדת בפני סיכונים רבים, כשמחירי הנפט ימשכו את האינפלציה כלפי מטה בטווח הקצר. שוק העבודה צפוי להמשיך להתחזק. בפדרל ריזרב מעריכים כי הריבית תגיע בסוף 2017 לרמה של 1.9% ובסוף 2018 לרמה של 3%, כשבנקודת השיא היא תגיע לרמה של 3.3%. זאת, לעומת היעד הקודם שהיה לריבית מקסימלית של 3.5%. הצמיחה השנה צפויה לעמוד על 2.2% לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה של 2.4%.

בפסגות אמרו היום כי השוק קיבל בהפתעה את תחזית הריבית של הפד וכי המשקיעים ציפו לעדכון מתון יותר כלפי מטה שיאותת על 3 העלאות ריבית בהמשך השנה, מה שהיה מאפשר לפד יותר גמישות בהמשך. בנוסף, חברי הפד עדכנו כלפי מטה את הריבית בטווח הארוך וגם הורידו את תחזית הצמיחה בשתי עשיריות כלפי מטה מ-2.4% ל-2.2% ועדכנו כלפי מטה את תחזית האבטלה לשנים הבאות, מה שמביא לידי ביטוי את הערכתם שלשוק העבודה יש עוד הרבה מקום לשיפור. בנוסף, הם עדכנו את שיעור האבטלה הצפוי בשווי משקל מ-4.8% ל-4.7%.

 

הדולר צנח היום מול האירו בכ-1% ונסחר תמורת 1.13 דולרים לאירו - הרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר. מנגד, מחירי הזהב , הנפט  וסחורות נוספות מזנקים. 

בזירת המאקרו פורסמו היום התביעות השבועיות לדמי אבטלה, והן עלו ב-7,000 ל-265 אלף בקשות. אנליסטים ציפו לעלייה גדולה יותר ל-268 אלף תביעות. במקביל פורסם מדד הפילדלפיה פד לחודש מארס, שעלה ל-12.5 נק' - מדד חיובי ראשון מזה שבעה חודשים. בחודש שעבר המדד היה שלילי ועמד על (2.8-) נקודות. 

בין המניות שבולטו היום נציין את פדקס  שדיווחה אמש לאחר הסגירה על דוחות טובים מהצפוי. 

לאחר שטבע  כבר דחתה את המועד המשוער להשלמת רכישת אלרגן ב-40.5 מיליארד דולר מהרבעון הראשון של 2016 לתחילת הרבעון השני, ושלשום עדכנה על עיכוב נוסף עד לחודש יוני, בסיטי מסרו כי "הסבירות להשלמת העסקה נותרת ללא שינוי, ואנחנו לא רואים בכך אינדיקציה לאי-השלמתה".

חבר מושבעים בבית המשפט בקליפורניה אישרר פה אחד את תקפות הפטנטים של רדוור , וקבע כי F5 ביצעה הפרה מכוונת של שני פטנטים הרשומים על שם רדוור. פסק הדין קובע פיצויים של 6.4 מיליון דולר לרדוור, אך לפי הודעת רדוור, בית המשפט עשוי לשלש את סכום הפיצוי ל-19.2 מיליון דולר מכיוון שהחלטת המושבעים התקבלה פה אחד.