חשד: בעל חברה למוצרים ח"פ הוציא חשבוניות פיקטיביות במיליונים

בעלי חברת קותי שיווק חשוד כי בין 2014-2012 הורה למנהל בחברתו להוציא כ-1,000 חשבוניות מס זיכוי פיקטיביות בהיקף כ-4 מיליון שקל ■ לפי החשד, המנהל פתח חשבון בנק עבור הבעלים, בו הופקדו מיליוני שקלים שלא דווחו לרשות המסים

 שוחד / צילום אילוסטרציה:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שוחד / צילום אילוסטרציה: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בעל חברה לשיווק סיטונאי של מוצרים חד-פעמיים לעסקים מוסדיים נעצר ושוחרר בערבות בחשד כי זייף חשבוניות זיכוי בהיקף של כ-4 מיליון שקל על-מנת להקטין את סכום העסקאות החייבות במס. יחד עם בעל החברה נעצר גם מנהל בחברה בחשד כי סייע לבעלים לבצע את המעשים. השניים נחקרו על-ידי מחלקת ביקורת חשבונות מע"מ ומכס ירושלים.

כמפורט בבקשת המעצר, יקותיאל דנינו (66), ממבשרת ציון, בעליה של חברת "קותי שיווק" הממוקמת באזור התעשייה גבעת-שאול בירושלים, חשוד כי בין השנים 2014-2012 הורה לדב פרידמן (53) מירושלים, מנהל בחברתו להוציא כ-1,000 חשבוניות מס זיכוי פיקטיביות בהיקף של כ-4 מיליון שקל.

לפי החשד, הוצאת חשבוניות הזיכוי הפיקטיביות נועדה להקטין את העסקאות החייבות במס, על-מנת להתחמק מתשלום מע"מ כנדרש. בחקירתו הודה הבעלים דנינו כי הורה לפרידמן להוציא מדי חודש את החשבוניות לפי היקף שהוא קבע.

לפי הודעת רשות המסים, פרידמן סיפר בחקירתו כי בחברה התבצעו מכירות ב"שחור", וכי הכספים שהתקבלו התחלקו בינו לבין הבעלים ונהגו. בנוסף סיפר פרידמן כי פתח חשבון בנק על שמו ושם אשתו עבור הבעלים דנינו, בו הופקדו מיליוני שקלים, אשר שימשו בין היתר לקניית דירה עבור הבעלים ברמת-השרון, רכב לאשתו של דנינו ורכב לחברו.

כאמור, השניים שוחררו בתנאים מגבילים על-ידי שופטת בית משפט השלום בירושלים, מאיה אב-גנים ויינשטיין.

רשות המסים החליטה לסיים את החקירה של יקותיאל דנינו לאחר בדיקה ובהיעדר ראיות לעבירות בהן נחשד. תיק החקירה נסגר בלא נקיטת צעדים משפטיים.