נמשך המו"מ בין פרטנר לאקספון בעניין צירופה לרשת המשותפת

אקספון משדרת נחישות בדבר כניסתה לשוק הסלולרי ודוחה את הספיקות ■ ממשיכה במקביל לבחון את האופציה לאיחוד רשתות עם פלאפון

יעקב נדבורני / צלם: רובי קסטרו
יעקב נדבורני / צלם: רובי קסטרו

לאחר שבפעם הקודמת הכחישה פרטנר מגעים עם 018 אקספון לגבי צירופה לרשת הסלולרית המשותפת שלה ושל הוט מובייל, נראה שהפעם פרטנר  מפגינה גמישות מסוימת ונכונות להיפגש ולדבר עם אקספון וזאת על רקע הקשיים של האחרונה להגיע לסיכום רשמי עם פלאפון. ל"גלובס" נודע כי הצדדים בכל זאת מנסים לדבר ולבחון האם יש לאן להתקדם, כאשר בפרטנר לא תולים סיכוי רב לאור הדרישות של אקספון שנדמה שהיא נחושה מתמיד להיכנס לשוק הסלולרי למרות כל הקשיים.

כפי שנחשף בגלובס, המגעים בין אקספון לפלאפון עלו על שרטון ואקספון החלה לבחון אופציות נוספות לשיתוף רשתות. אקספון מחפשת מפעיל סלולרי שבאמצעות הרשת שלו תוכל להיכנס לשוק הסלולר, וזאת לאחר שזכתה במכרז תדרים לפני שנה ויש לה כעת זכות שימוש לרצועת תדרים בתחום ה-1,800 מגה.

החברה ניסתה להתקדם עם פלאפון אך באקספון סבורים שפלאפון העלתה את רף הדרישות שלה ברגע האחרון וזאת על מנת למנוע ממנה להיכנס לשוק. מנגד בפלאפון סבורים כי אקספון לא מסוגלת להציג את הערבויות הדרושות לטובת שיתופה המלא בהשקעות ובתחזוקת הרשת, ולכן המו"מ עימה לא התקדם.

כעת נעשה ניסיון חוזר מצד אקספון ופרטנר לשתף פעולה ברשת - מה שיחייב כמובן גם את הסכמת הוט מובייל ששותפה עם פרטנר ברשת. מבחינת האינטרס של הצדדים הרי שהמשמעות של כניסת אקספון היא חלוקה לשלוש בכל הקשור להשקעות ולתחזוקת הרשת. עבור שתי החברות זו הכנסה חשובה מאד. מנגד נציין כי רשת משותפת היא כאב ראש גדול לשני השותפים מפני שכל חברה "מושכת" לכיוון שלה מבחינת פיתוח הרשת וכל שינוי שרוצים לחולל ברשת מחייב הסכמה דרך הדירקטוריון המשותף. באקספון סירבו להתייחס לנושא.