השליטה בחברת אנגל משאבים תעבור לדיוויד מוריס ואלי גבאי

כפי שהציעו מוקדם יותר, ישלמו השניים עבור מניות השליטה 6.5 מיליון אירו, נוסף על הזרמה של כ-20 מיליון שקל לקופת החברה בשנים הקרובות

דיוויד מוריס / צילום: תמר מצפי
דיוויד מוריס / צילום: תמר מצפי

האם סאגת השליטה בחברת הנדל"ן אנגל משאבים  הגיעה לסיומה? החברה החבוטה, שמניות השליטה בה מוחזקות כבר יותר משנתיים על-ידי כונסי נכסים, דיווחה ביום חמישי האחרון על פסק דין שנתן ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב, הקובע כי מניות השליטה יועברו לידי דיוויד מוריס, שהחזיק בה בעבר, ושותפו איש העסקים אלי גבאי. כפי שהציעו מוקדם יותר, מוריס וגבאי ישלמו עבור מניות השליטה (53%) 6.5 מיליון אירו, נוסף על הזרמה של כ-20 מיליון שקל שתתבצע לקופת החברה בשנים הקרובות.

אלי גבאי מסר, כי "אני שמח שהצלחנו לגשר על הפערים עם מחזיקי האג"ח, וקבוצת השליטה נכנסת לאנגל משאבים עם רוח גבית משוק ההון". דיוויד מוריס מסר, כי "אנו בטוחים שהשותפות החדשה עם קבוצת גבאי תייצר ערך משמעותי עבור בעלי המניות בחברת אנגל משאבים".

דיוויד מוריס השלים הסדר חוב באנגל משאבים ב-2011, שבמסגרתו בוצעה תספורת של כ-50% לחוב אג"ח בהיקף של כ-260 מיליון שקל, ובתחילת 2014 עברו מניותיו לכונסים בעקבות דרישת הבנק הזר (Loyal Bank), בגין הלוואה שנלקחה על-ידי מוריס (באמצעות חברת GBES) ולא הוחזרה לבנק.

במהלך 2015 חבר מוריס לגבאי, העוסק בתחום הנדל"ן, בניסיון לרכוש את השליטה בחברה מחדש, וזאת לאחר גיבוש הבנות מול הבנק הנושה. התנגדות המחזיקים לחזרתו של מוריס הובילה לניסיון של גבאי לרכוש את החברה, תוך הצהרה כי לא מתקיים קשר בינו למוריס. בחודש אוקטובר האחרון, נראה היה כי מניות השליטה בחברה עושות את דרכן לגבאי, בעקבות קבלת הסכמת בעלי האג"ח. אולם, שבועות ספורים לאחר מכן בוטל המהלך, לאחר שגבאי נעצר על-ידי רשות ניירות ערך, בחשד כי ביצע עבירות אי-דיווח על רכישת מניות אנגל משאבים, במטרה להטעות משקיעים, הנעה בדרכי תרמית וקבלת דבר במרמה.

חובות האג"ח של אנגל משאבים הם 135 מיליון שקל בשתי סדרות הנסחרות בתשואות של עד 5%. מניית החברה שהגיבה היום בחיוב, השלימה קפיצה שנתית של 35% ומשקפת לאנגל, המחזיקה בנכסים מניבים בארץ ופועלת בתחום היזמי גם במזרח אירופה, שווי של קרוב ל-40 מיליון שקל.