גולדמן זאקס ממליץ על חברות הסייבר: "ההוצאות בתחום יגדלו"

כלכלני הבנק מספקים המלצת "קנייה" על סייברארק ופאלו אלטו, אבל רק "ניטרלי" על צ'ק פוינט ■ המניה המומלצת ביותר היא Fortinet, שבה מחיר היעד של גולדמן זאקס משקף אפסייד של 31.5%

סייבר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

"סביר שההוצאות על אבטחה יתייצבו ואף יגדלו ב-2017, ואנחנו מאמינים שעכשיו זה זמן טוב לקנות מניות של חברות בתחום". כך כותבים כלכלני גולדמן זאקס בסקירה נרחבת על חברות הטכנולוגיה המספקות אבטחת אינטרנט ומידע. לדבריהם, המניה המומלצת ביותר היא Fortinet , שבה מחיר היעד של גולדמן זאקס משקף אפסייד של 31.5%. בנוסף, הם ממליצים לקנות גם את מניות סייברארק - החברה שהקים ומנהל אודי מוקדי, ופאלו אלטו  - שהקים ניר צוק.

בבנק ההשקעות התחילו לסקר את שתי המניות בהמלצות "קנייה", עם מחיר יעד של 51 דולר בסייברארק (פרמיה של 19.6% על מחיר המניה) ומחיר יעד של 191 דולר בפאלו אלטו (פרמיה של 23.3%). לעומת זאת, ההמלצה על צ'ק פוינט  ועל עוד שלוש חברות אחרות מהתחום (FireEye, סימנטק ו-Proofpoint) היא "ניטרלי".

"אבטחה נמצאת בעדיפות ראשונה בהשקעות של ארגונים ברחבי העולם", כותבים בבנק. "הניתוח שלנו מראה שהוצאות על אבטחה מאופיינות במחזוריות של 3-5 שנים". ב-2017, כאמור, הם צופים תחילת שלב של צמיחה במחזוריות זו.

"אנחנו מאמינים שהשוק מעריך בחסר את 'מסלול ההמראה' של סייברארק בתחום ניהול החשבונות המועדפים", כותבים כלכלני גולדמן זאקס. לדבריהם, סייברארק היא מובילת השוק בתחום זה, עם נתח של כ-33%; התחום נמצא בשלבי אימוץ מוקדמים וצפוי לצמוח בקצב משמעותי בשנים הקרובות. סייברארק נסחרת בנאסד"ק בשווי 1.4 מיליארד דולר.

על פאלו אלטו הם כותבים כי "למרות שאנחנו מאמינים שסיפור הצמיחה שלה בטווח הבינוני מובן היטב (לאור הביצועים החזקים, והעובדה ש-93% מהאנליסטים ממליצים על המניה בהמלצת 'קנייה'), אנחנו מאמינים שהשווי המתואם לצמיחה הוא שווי מבטיח. זאת לאור הצפי לעלייה גם בתחום אבטחת הרשת וגם בשווקים החדשים". להערכת כלכלני הבנק, פאלו אלטו תמשיך להגדיל באופן עקבי את נתח השוק שלה, לאור הרחבת ערוצי המכירה שלה וכוח המכירה שלה, המוגדר כ"אגרסיבי". פאלו אלטו נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 13.7 מיליארד דולר.

את צ'ק פוינט מתחיל הבנק לסקר בהמלצת "ניטרלי" ובמחיר יעד של 97 דולר, שגבוה ב-16.5% ממחיר המניה בנאסד"ק. צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, נסחרת בשווי 15.1 מיליארד דולר. לפי כלכלני הבנק, צ'ק פוינט היא המובילה ברווחיות ובבסיס ההתקנות של מוצריה, ויש לה מעמד ייחודי בהשוואה למתחרות שלה, בין היתר על רקע הביצועים העקביים שהיא מציגה. עם זאת, הם סבורים שבחברות האחרות יש הזדמנויות רבות יותר בשנה הקרובה לעומת ההזדמנויות שקיימות בפני צ'ק פוינט.