נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט ירד מתחת ל-40 דולר

מאקרו: מכירות הבתים החדשים החמיצה את התחזיות והעיבה על המסחר ■ דוח מלאי הנפט הצביע על עלייה במלאים בפברואר ■ דוחות: ג'נרל מילס וקיי.בי הום ■ חברת הנפט-גז אמרלד ביקשה הגנה מפני נושים תחת צ'פטר 11 ■ מגמה מעורבת בסיום המסחר באירופה

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

ירידות שערים חתמו את יום המסחר היום (ד') בוול סטריט. ביום שישי לא יתקיים מסחר לרגל "Good Friday" ויש משקיעים בארה"ב שכבר יצאו לחופשה מוקדמת היום ומחר. החל משבוע הבא שעות המסחר יחזרו ל-16:30-23:00 לאחר שיעברו מחר בלילה לשעון קיץ בישראל. 

 

בזירת המאקרו פורסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש פברואר שעלה בחישוב שנתי ב-2% לרמה של 215 אלף  וזאת בעוד הציפיות היו ל-515 אלף, מרמה של 494 אלף בתים חדשים שנמכרו בחודש הקודם.

דוח מלאי הנפט פורסם היום והצביע על עלייה במלאים. מחיר חבית נפט ירד בכ-4% ונסחר ברמה של קצת יותר מ-39 דולר.

אתמול ננעל המסחר במגמה מעורבת לאחר פיגועי הטרור בבלגיה, שבהם נהרגו 34 איש בשני פיצוצים בשדה התעופה בבריסל ובתחנת הרכבת מטרו בעיר. היום דווח כי המחבל שנמלט משדה התעופה בבריסל, נג'ם שעראווי, נתפס בפרבר של דרום-מערב בירת בריסל. שני המחבלים הנוספים, אחים, פוצצו עצמם. 

בברקליס אמרו היום כי אפקט מתקפת הטרור דועך, וכי לא צפויה לו עוד השפעה על שוק המניות, אלא אם תהיה עוד מתקפה בימים הקרובים, מה שיגביר את החששות והעצבנות של המשקיעים. 

 

באסיה נרשמה היום מגמה מעורבת ובבורסות אירופה עליות שערים. 

גונדלאך: השווקים יעברו למצב "פאניקה" בחודשים הקרובים

חברת הנפט-גז אמרלד (סימול EOX) ריכזה עניין לאחר שביקשה הגנה מפני נושים תחת צ'פטר 11. מניות האנרגיה הגדולות הגיבו גם כן - אקסון מובייל , שברון , צ'ספיק   ועוד.

ענקית המזון ג'נרל מילס  והחברה הקבלנית קיי.בי הום  פרסמו היום את הדוחות הכספיים. 

חברת נייקי  דיווחה אמש על רווחים טובים מהצפוי, ועל הכנסות חלשות מהתחזיות. הקמעונאית  Five Below (סימול FIVE) פירסמה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי. יצרנית המזון Krispy Kreme Doughnuts (סימול KKD) דיווחה על הכנסות חלשות מהצפוי ועל תחזית מאכזבת.