גונדלאך: השווקים יעברו למצב "פאניקה" בחודשים הקרובים

גורו האג"ח ג'פרי גונדלאך תוקף את המדיניות הפרוטקציוניסטית שבה תומך דונלד טראמפ ■ המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית טוען כי ארה"ב צריכה להגיב למדיניות פיחות המטבע של סין ולהטיל מכסים על מוצרי יבוא ■ לדברי גונדלאך, אם טראמפ ייבחר לראשות המפלגה, השווקים יגיבו באכזבה גדולה

ג'פרי גנדלך / צילום: רויטרס
ג'פרי גנדלך / צילום: רויטרס

גורו האג"ח ומנהל קרן הגידור DoubleLine Capital ג'פרי גונדלאך, מעריך כי השווקים יהיו תנודתיים בחודשים הקרובים. הסיבה המפתיעה: מועמדותו של דונלד טראמפ לראשות המפלגה הרפובליקנית. בראיון שהעניק מוקדם יותר השבוע למגזין "פורצ'ן" הוא מציין כי אם טראמפ ייבחר לראשות המפלגה השווקים ייכנסו למצב של פאניקה.

"המדיניות הפרוטקציוניסטית שבה תומך טראמפ עלולה להוביל לצמיחה שלילית של הכלכלה הגלובלית", גונדלאך מזהיר. לדבריו, אם טראמפ יתמנה לראשות המפלגה, מפלס הפחד בשווקים יעלה משום שהסיכונים הגיאופוליטים יעלו. "חייבים לקחת זאת בחשבון בניהול הסיכונים", הוא טען.

טראמפ יצא בחריפות נגד מדיניות של פיחות המטבעות ברחבי העולם וטען כי היא מזיקה מאוד לכלכלת ארה"ב. הוא כיוון בדבריו בעיקר לממשלת סין, שליבתה את מלחמת המטבעות בעולם ואת התנודתיות בשווקים כאשר החליטה לנקוט מאז אוגוסט אשתקד במדיניות של פיחות היואן במטרה לעודד את הצמיחה.

טראמפ קרא למדיניות סחר קשוחה יותר של ארה"ב. "אנחנו פשוט נשענים לאחור ולא עושים כלום", הוא אמר מוקדם יותר החודש. "זה יהיה הרבה יותר מסוכן". לטענתו של טראמפ, מדיניות סחר אקטיבית יותר מאשר פיחות המטבע, היא הטלת מכסים על מוצרים המיובאים לארה"ב, בעיקר על מוצרי היבוא מסין.