משפחת החייל שירה במחבל: "כל מה שנשאר זה להוציא אותו להורג"

אחותו של לוחם חטיבת כפיר, שתועד יורה בראשו של מחבל בחברון בזמן שהיה שרוע על הכביש, תקפה את בכירי המדינה והתקשורת שערכו לטענתה משפט שדה לאחיה, מבלי שלו זכות להגיב. "אחי הפך לאויב המדינה, בחסות ארגון 'בצלם', הרמטכ"ל ושר הביטחון", טענה

קצינים חיילי צבא קבע חיילים צהל לוחמים צה''ל רובים / צלם: רויטרס
קצינים חיילי צבא קבע חיילים צהל לוחמים צה''ל רובים / צלם: רויטרס

משפחת החייל החשוד שירה במחבל אחרי שנוטרל כינסה הערב (ש') מסיבת עיתונאים מחוץ לביתה שבאזור המרכז. אחותו תקפה את התקשורת ובכירי המדינה העורכים לטענתה ממשפט שדה לאחיה, מבלי שזה יכול להגיב, ואמרה: "כל מה שנשאר זה להוציא אותו להורג".

"אחי נמצא בשעותיו הקשות ביותר", הוסיפה האחות. "מרגע שהסרטון התפרסם הוא הפך לאויב המדינה, בחסות ארגון 'בצלם', הרמטכ"ל ושר הביטחון. ביומיים האחרונים אנו שומעים את ראשי הצבא עושים משפט שדה והוא לא יכול לדבר. ראשי 'בצלם' פרסמו סרטון המציג תמונה חד-צדדית של האירוע. כלי התקשורת משמיצים אותו, מדביקים לו כינויים קשים. הוא לא יכול לדבר".

האחות פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון משה יעלון, שיצאו נגד פעולתו של אחיה, וקראה להם "לחשוב רגע מה יהיה מחר כשחייל יפחד לפעול. אני מבקשת בשם המשפחה תאפשרו לו להגן על עצמו. חלקכם עשיתם לו לינץ בשידור חי, הפחתם אותו לאבק. אנו מבקשים מעט חמלה".

החייל, לוחם חטיבת כפיר, תועד ביום חמישי יורה במחבל בזירת פיגוע דקירה בחברון, כשהמחבל מנוטרל ושוכב על האדמה. מיד לאחר פרסום האירוע יצאו בכירים בצבא ובממשלה נגד המעשה, ובודדים מהצד הימני של המפה הפוליטית דיברו בשבחו.

 

בתוך כך, כשישים בני אדם הפגינו הערב במחנה נתן שליד באר שבע כדי להביע תמיכה בלוחם. המפגינים הניפו דגלי ישראל ואחזו שלטים שעליהם נכתב: "איזנקוט, אנחנו צריכים רמטכ"ל ישראלי, לא רמטכ"ל בלגי". הערב תיערך הפגנה תמיכה נוספת בחייל באשקלון.

אחותו של החייל התייחסה מוקדם יותר למקרה בעמוד הפייסבוק שלה. "שלחתם ילד להגן על עם ישראל, תגנו עליו כשקורה משהו. זה לא קרה בטיול שנתי, גם לא באימון, זה קרה בזירת פיגוע", כתבה בהודעה שפרסמה בדף הפייסבוק שלה. "אחי הקטן ירה במחבל שבא עם סכין לרצוח כוח של צה"ל בחברון ופתאום אחי הקטן, במדינת ישראל שלנו, על ידי הפרקליטות הצבאית שלנו, חשוד ברצח".

לטענתה, "אחי הקטן, שהובא אזוק אתמול לבית הדין הצבאי, לא ציפה לקבל צל"ש על הריגת המחבל, הוא כן ציפה להליך הוגן ואנחנו ציפינו לתמיכה מינימלית של המערכת. כרגע אנחנו מרגישים שאת הסכין שהמחבל שמט על הכביש בחברון, המערכת תקעה לאחי הקטן בגב: אף טלפון מגורם רשמי, צבאי או ממשלתי, אף ביקור, אף תדרוך, אף שיחה".