בדרך לגבול ישראל: אחד ממטוסי הקרב המתקדמים בעולם

הוא נחשב לאחד ממטוסי הקרב הטובים והמתקדמים בעולם, שלא נופל ברמתו ממטוסי הקרב החדשים ביותר של צה"ל וצבא ארה"ב ■ הכירו את מטוס הקרב החדש של רוסיה שיכנס לשימוש גם בצבא מצרים

 

 

מג 35 רוסיה מטוס / צילום: מהוידאו
מג 35 רוסיה מטוס / צילום: מהוידאו

כישראלים, אנחנו רגילים לקרוא ולשמוע בעיקר על כלי נשק מערביים, אולם בשנים האחרונות, שוק הנשק הרוסי קפץ בכמה רמות, ושחרר לעולם כלים מעניינים במיוחד כשהיהלום שבכתר הוא המיג-35 - מטוס הקרב העתידי של רוסיה, שנמסר לאחרונה למשרד ההגנה ויחל בקרוב סדרה של טיסות ניסוי לפני הפיכתו למבצעי.

במקור, מטוס הקרב הזה נועד להתחרות במכרז הענק של חיל האוויר ההודי, אולם בסופו של דבר הוחלט שיכנס גם לשירות לחיל האוויר הרוסי, ובקרוב אף נראה אותו קרוב מאוד גם לגבול שלנו, בשירות חיל האוויר המצרי.

מדובר בפאר היצירה הרוסית - מטוס מתקדם במיוחד, מה שמכונה דור 4.5, ששווה ברמתו לדגמים המתקדמים ביותר של מטוסי ה-F-18, F-15 או F-16 האמריקאים.

למיג 35 טווח טיסה של 2,000 ק"מ ללא תדלוק והוא מגיע למהירות של 2,400 קמ"ש ולגובה של 57,000 רגל בקצב טיפוס של 300 מטרים בשנייה. הוא יכול לשאת מגוון גדול של טילי אוויר-אוויר, אוויר-קרקע ופצצות חכמות ולדברי הרוסים, הוא יכול להתמודד גם עם מטוסי החמקן החדישים ביותר של צבא ארה"ב.

אבל גולת הכותרת של המטוס הזה היא מערכת "OLS", מדובר במערכת המסוגלת לזהות מטרות שונות באוויר ועל פני הקרקע, בין היתר, על ידי זיהוי חתימת החום של המטרות, כאשר את הנתונים היא משדרת ישירות לקסדה של הטייס. הטווח האפקטיבי של המערכת מרשים במיוחד, ולפי פרסומים שונים היא מסוגלת לאתר מטרות אוויריות ממרחק של עד 45 ק"מ.

עוד כולל המטוס מערכות שמסייעות לנטרל איומי נ"מ, והגנה מפני תקיפות סייבר. על פי הרוסים, המטוס הזה יהיה גם מסוגל לבצע תקיפות סייבר בעצמו ולשבש את המערכות של היריב.

רוב המידע הקשור לפרויקט בניית המטוס מסווג, אך בעבר חזו הרוסים כי מטוס הקרב הזה יכנס לשירות מבצעי החל משנת 2018.