מח"ש: להעמיד את ניצב בדימוס ברונו שטיין לדין משמעתי בלבד

זאת במסגרת פרשת רונאל פישר ■ הנימוק: "ההחלטה להסתפק בהעמדה לדין משמעתי התקבלה לאחר שנמצא כי במישור נורמטיבי זה קיים מענה מידתי וראוי להוקעת כשליו של ברונו שטיין, אשר פרש בינתיים מהמשטרה"

רונאל פישר וברונו שטיין / צילומים :יוסי זמיר ואיל יצהר
רונאל פישר וברונו שטיין / צילומים :יוסי זמיר ואיל יצהר

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה ממליצה להעמיד לדין משמעתי את ניצב בדימוס ברונו שטיין, המעורב לפי החשד בפרשת עו"ד רונאל פישר.

מח"ש "החליטה לאחר תום החקירה ובדיקת ממצאיה, על דעת פרקליט המדינה, להעביר את התיק בעניינו של ניצב בדימוס ברונו שטיין לטיפול מחלקת המשמעת של משטרת ישראל לצורך בחינת העמדת הקצין לדין משמעתי בגין חשד לקשרים פסולים שקיים עם רונאל פישר, ערן מלכה ויאיר ביטון במהלך השנים 2011-2013, כאשר שירת כראש אגף התנועה בדרגת ניצב", נמסר בהודעת מח"ש לתקשורת.

עוד נמסר כי "ההחלטה להסתפק בהעמדה לדין משמעתי התקבלה לאחר שנמצא כי במישור נורמטיבי זה קיים מענה מידתי וראוי להוקעת כשליו של ברונו שטיין, אשר פרש בינתיים מהמשטרה".

מחלקת המשמעת מסרה למח"ש כי בתום בחינתה את חומר הראיות הוחלט להעמידו לדין בגין עבירת התנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה.

ביוני האחרון הותר לפרסום כי שטיין, חברו הקרוב של רונאל פישר, חשוד בקבלת טובות הנאה מעורך הדין ובסיוע לפישר בתמורה. בין היתר חשוד שטיין כי פישר מימן לו נסיעת תענוגות לחו"ל, וכי הבטיח לו כי ימונה כדירקטור בחברת ב. יאיר הציבורית בתמורה לסיועו לו.

לפי החשד, שטיין קיבל מפישר ומ יאיר ביטון כרטיס טיסה לבודפשט וכן מימון מלא של שהייתו שם, שכללה לינה במלון, רכב ונהג. לטענת שטיין, לא מדובר בשוחד אלא במתנה שנתן לו פישר.

שטיין פרש מהמשטרה בספטמבר 2014, זמן קצר אחרי שפורסם בעיתון "הארץ" כי שטיין השתתף במסיבה פרטית שערך עו"ד פישר בזמן שפישר כבר היה חשוד בפלילים.