קסטרו מפרסמת תוצאות: עלייה בהכנסות וירידה ברווחים

מקור העלייה במכירות הוא פתיחת חנויות ■ העלייה בהוצאות המכירה והשיווק גרמה לירידה של 25% ברווח התפעולי ולירידה של 30% ברווח הנקי ל-40 מיליון שקל ■ הודיעה על חלוקת דיבידנד של 25 מיליון שקל

גבי רוטר / צילום: בן יוסטר
גבי רוטר / צילום: בן יוסטר

רשת האופנה קסטרו  חתמה את 2015 בעלייה במכירות וירידה ברווחים. מכירותיה עלו ב-4.8% ל-917.4 מיליון שקל. מקור העלייה הוא בפתיחת חנויות. ב-2015 היא פתחה 25 חנויות וסגרה 5 חנויות. קסטרו מפעילה היום 156 חנויות. 136 הן חנויות משולבות, הכוללות גם בגדי ילדים, והשאר הן חנויות עצמאיות של קסטרו קידס. המכירות בחנויות זהות ירדו ב-10.2%.

הרווח הגולמי עלה אמנם ב-3.3% ל-542.5 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות ירד. העלייה בהוצאות המכירה והשיווק תרמה לירידה של 25% ברווח התפעולי - ל-52.2 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה קסטרו צניחה של 30% ברווח הנקי.

קסטרו הודיעה על חלוקת דיבידנד של 25 מיליון שקל לבעלי המניות. מי שעוד ייהנה מהרווחים הם כ-200 עובדי המטה והלוגיסטיקה של החברה שיחלקו 8.2 מיליון שקל.

גבי רוטר, מנכ"ל ומבעלי קסטרו, הביע שביעות-רצון מהדוחות. לדבריו, "לאור מצב השוק המאתגר - התוצאות טובות, והרווח למותג סביר. למרות הגידול במכירות, הצלחנו להוריד את יתרות המלאי מ-174 מיליון ל-143 מיליון שקל".

- יש לכם חנויות הפסדיות?

"כרגע לא, למעט חנויות העודפים, שבהן זה טבעי כי אתה מממש סחורה כדי להפוך אותה לכסף ולא כדי להרוויח".

קסטרו הרחיבה את פעילותה והשיקה רשת חנויות למותג הקוסמטיקה איב רושה. מתחילת השנה היא פתחה 6 חנויות למותג, בין השאר בתל-אביב, באילת ובאשדוד. לדברי רוטר, מחזור המכירות עדיין לא משמעותי.

עלויות השכר בקסטרו
 עלויות השכר בקסטרו