7 השנים הטובות של עופר קוטלר: צבר כ-60 מ' ש' בשיכון ובינוי

קוטלר סיים את תפקידו באוקטובר האחרון, ועבור 2015 עמדה עלות העסקתו על 6.6 מיליון שקל ■ הפניקס שילמה לאיציק עוז מסוכנות אגם לידרים 6.7 מיליון שקל, לשותפו משה ששון 4.2 מיליון שקל, וסכום דומה לרן גבעון, מנכ"ל גבעון סוכנות לביטוח

עופר קוטלר מנכ"ל שיכון ובינוי / צילום: סיון פרג'
עופר קוטלר מנכ"ל שיכון ובינוי / צילום: סיון פרג'

דוחות חברת התשתיות והנדל"ן שיכון ובינוי (שו"ב) שפורסמו אתמול אחה"צ צירפו כמה שמות חדשים לטבלת שיאני השכר ל-2015 בבורסה. בראשם נמצא המנכ"ל הפורש, עופר קוטלר, שנהנה מתגמולים בהיקף של 6.6 מיליון שקל, מהם מענק של 2 מיליון שקל, ושכר בעלות של 2.5 מיליון שקל נוספים. סכום ההוצאה של שו"ב בגין סיום תפקידו של קוטלר עמד על 1.5 מיליון שקל.

קוטלר סיים את תפקידו כמנכ"ל שו"ב באוקטובר האחרון, תפקיד אליו נכנס באמצע 2008, ומסכם שבע שנות פעילות עם היקפי תגמול מצטברים בסכום מרשים של קרוב ל-60 מיליון שקל. במהלך השנים נהנה קוטלר משכר חודשי בסיסי של 152.5 אלף שקל צמוד למדד, לצד הטבות ותנאים נוספים, וכן נהנה ממענקים נאים בשנים אלה.

מלבד קוטלר, שו"ב, שבשליטת שרי אריסון, שילמה אשתקד 4.1 מיליון שקל למשה לחמני, יו"ר הקבוצה בהיקף משרה של 75%, וסכום דומה לתמיר דגן, מנכ"ל החברה הבת שו"ב נדל"ן. שו"ב שילמה 3.2 מיליון שקל לשמונת הדירקטורים שלה - ממוצע של כ-400 אלף שקל לדירקטור - בהם השר לשעבר שלום שמחון ויו"ר ישראכרט לשעבר אירית איזקסון.

שיאני שכר נוספים הגיעו היום מחברת הביטוח הפניקס שבשליטת קבוצת דלק. כאן ניתן למצוא בראש את איציק עוז, מנכ"ל משותף בחברת אגם לידרים, שנהנה ממענק של 4.2 מיליון שקל ועלות העסקתו הצטברה ל-6.7 מיליון שקל. שותפו של עוז, משה ששון, הסתפק במענק של 2.1 מיליון שקל ועלות העסקתו הגיעה ל-4.2 מיליון שקל. עוז וששון אינם הסוכנים היחידים שנהנו מתגמולים מפנקים בהפניקס, ששילמה 4.2 מיליון שקל נוספים לרן גבעון, מנכ"ל בחברת כהן גבעון סוכנות לביטוח, כשמתוך הסכום 2.3 מיליון שקל ניתנו לו כמענק.

סוכנים אלה הותירו מאחור את מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, שעלות העסקתו עמדה על 3.6 מיליון שקל. בשנים קודמות היה לפידות משיאני השכר במשק, אך הוא הופחת משמעותית בתום מאבק מתוקשר מול משרד האוצר בראשות יאיר לפיד.

שם בולט נוסף הוא של אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב נדל"ן, שנהנה מתגמולים בהיקף של 3.8 מיליון שקל כיו"ר החברה. אשתו, חוה אקירוב, הסתפקה ב-680 אלף שקל בתפקידה כנאמנה על מיצוב וסטנדרטים, ועלות העסקת בנם, ג'ורג'י אקירוב, מנהל הפעילות המלונאית של החברה, עמדה על 1.6 מיליון שקל.

3.1 מ' ש' לויזל 6.2 מ' ש' לזוג רוטר

שיאן השכר בחברת האופנה פוקס אשתקד היה הראל ויזל, המנכ"ל ומבעלי השליטה, שעלות העסקתו הגיעה ל-3.1 מיליון שקל. המתחרה הגדולה של פוקס, חברת קסטרו, שילמה 6.2 מיליון שקל בחלוקה שווה לבני הזוג גבי ואתי רוטר, בעלי השליטה המכהנים כמנכ"לים המשותפים שלה. כל אחד מהשניים נהנה מדמי ניהול של 1.4 מיליון שקל, ומדמי שכירות של 1.1 מיליון שקל עבור כמה נכסים שהם משכירים לרשת.

עלות שכר יו"ר ובעל השליטה בהכשרה חברה לביטוח, אלי אלעזרא, עמדה על 2.9 מיליון שקל, וזו של המנכ"לית אתי אלישקוב על 1.7 מיליון שקל. עלות העסקת מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, גיל רושינק, הצטברה ל-3.5 מיליון שקל, ותגמול דומה קיבל יעקב שינפלד, יו"ר חברת המזון זנלכל, שנהנה ממענק של 2 מיליון שקל. נועם לניר קיבל 540 אלף שקל בתפקידו כיו"ר דירקטוריון בבילון שבשליטתו בהיקף של 30% משרה, ומנכ"לית החברה, שנית פאר צפוני, נהנתה מתגמולים בהיקף כולל של 2.7 מיליון שקל.

תוצאות האמת: שכר בעלות של 5.1 מיליון שקל למנכ"ל א.מ.ת מיחשוב, לא כולל 2 מיליון שקל כמענק חד-פעמי

חברת א.מ.ת מיחשוב מפנקת את המנכ"ל, יואב וינברג. החברה עדכנה היום שתעניק לוינברג מענק חד-פעמי בסכום מצטבר של 2 מיליון שקל, שיינתן לו בחלקים שווים בסוף כל אחת מהשנים 2016 עד 2020. בחברה מציינים כי המענק תואם למדיניות התגמול שלה, וכי הזכאות לו כפופה להשלמת תקופת העסקה מינימלית (אם זו לא תושלם, וינברג יהיה זכאי לחלק היחסי של המענק הנדחה).

המענק הנדיב מצטרף לעוד מענק מיוחד בגובה של 150 אלף שקל שא.מ.ת מיחשוב החליטה להעניק לוינברג, בשל מה שמוגדר כ"הישגיו המיוחדים בתחום אחריותו, לרבות נטילת יוזמה, קידום תהליכים והשגת תוצאות גבוהות באופן ניכר מהיעדים שנקבעו". שני המענקים המיוחדים הללו מצטרפים למענק השנתי בסך כ-3.2 מיליון שקל לו זכאי וינברג לפי הסכם העסקתו, בגין רווחי החברה ב-2015. בסך הכול, עלות שכרו של וינברג בשנה החולפת הגיעה ל-5.1 מיליון שקל, לא כולל המענק החד-פעמי הנדחה; שכר הבסיס של וינברג עמד על 890 אלף שקל והוא קיבל דמי ניהול של 877 אלף שקל. בכירים אחרים בחברת המחשוב קיבלו ב-2015 שכר בעלות של 1.3-2.2 מיליון שקל.

א.מ.ת מיחשוב נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 444 מיליון שקל. החברה פרסמה היום את דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2015 כולה, ובדומה לרוב המתחרות בשוק המחשוב המקומי גם היא רשמה צמיחה בשורת ההכנסות.

הכנסות א.מ.ת צמחו בשנה האחרונה ב-15.5% והסתכמו ב-869 מיליון שקל, כאשר עיקר הצמיחה לא אורגנית, ונובעת מתרומת חברת מדיאטק החיפאית שנרכשה לפני קרוב לשנה. בנוסף, צמחה החברה אורגנית במגזר פתרונות תשתיות המחשוב (הפעילות המרכזית, שההכנסות ממנה צמחו ב-7.7% ל-638 מיליון שקל). ברבעון הרביעי הסתכמו ההכנסות ב-266 מיליון שקל, עלייה של 14.9% מהרבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי השנתי עלה מ-18.2% ב-2014 ל-18.6% ב-2015.

כמו ב-2014, גם ב-2015 המשיכה החברה ליהנות מהשקעתה ההיסטורית בחברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי, והיא מימשה חלקית את השקעתה תמורת 6.6 מיליון שקל בשנה האחרונה.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי צמח בשיעור של 14.7% והסתכם ב-50.9 מיליון שקל (19.3 מיליון שקל מתוכם ברבעון הרביעי). החברה תחלק דיבידנד של כ-34 אגורות למניה, שמסתכם לכ-15.3 מיליון שקל.

התגמולים של עופר קולטר כמנכ"ל שיכון ובינוי
 התגמולים של עופר קולטר כמנכ"ל שיכון ובינוי