הגבלת שכר הבכירים במוסדות הפיננסיים אושרה בכנסת

הכנסת אישרה החוק הלילה בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 56 ח"כים ואפס מתנגדים ■ יחימוביץ': "זהו אולי החוק המוסרי ביותר שאושר אי פעם בכנסת"

הכנסת אישרה הלילה (ג') בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגבלת שכר הבכירים במוסדות הפיננסיים ברוב של 56 ח"כים ואפס מתנגדים. מהות החוק היא ששכרם של בכירי החברות לא יעלה על פי 44 משכר העובד בעל השכר הנמוך ביותר בחברה. החוק יחול באופן מיידי על עובדים חדשים, ובתוך חצי שנה גם על כלל העובדים הוותיקים. החוק אושר בתמיכת הקואליציה והאופוזיציה.

"זו הפעם הראשונה שאנו, חברי הכנסת, אומרים אמירה חברתית חשובה, שהשכר המופרז של ראשי החברות הפיננסיות הוא הזוי ולא מוסרי", אמר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) קשרה בין הפסיקה של בג"ץ אתמול בעניין ביטול מתווה הגז לבין אישורו של החוק. "יום אחרי שבג"ץ אמר את דברו נגד מונופול של טייקונים על המשאב הטבעי, הגז, של הציבור, הכנסת באה ועושה מעשה ומאלצת את בכירי המערכת הפיננסית להפסיק להיות חזירים".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הוסיפה: "זהו אולי החוק המוסרי ביותר שאושר אי פעם בכנסת ישראל".

מוקדם יותר אתמול אושר בקריאה ראשונה "חוק ההשעיה" ברוב של 59 תומכים אל מול 52 מתנגדים. לפי נוסח החוק, ניתן יהיה להדיח חבר כנסת בשל תמיכה בשלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל. אם הוועדה תחליט להשעותו, תתכנס המליאה להצביע על כך, ויידרש רוב של 90 ח"כים כדי לאשר את המהלך.