קייטרינג "שולץ" פועל באמדוקס ברעננה ללא רישיון עסק

זאת בעקבות שורה של ליקויים תברואתיים ■ המצב הוגדר ע"י משרד הבריאות כ"ירוד ביותר. נמצא לכלוך רב, תזרים הכנת המזון לקוי" ■ "שולץ" פועל בבסיסים שונים של משרד הביטחון, בהם בעיר הבה"דים, ושם אין בעיה של רישיון עסק

קייטרינג "שולץ", המפעיל את המטבח במשרדי אמדוקס ברעננה, פועל נכון לעכשיו ללא רישיון עסק בעקבות שורה של ליקויים תברואתיים - כך נודע ל"גלובס".

משרד הבריאות, שביצע ביקורת במקום לפני חודש, מצא שורה של ליקויים ועל כן המליץ שלא להעניק לבית העסק רישיון. עם זאת, הקייטרינג ממשיך לפעול במקום בו סועדים כ-3,500 עובדי החברה בסניף ברעננה.

את מצב התברואה הגדיר משרד הבריאות בדוח מפורט שהוכן לאחר ביקור במקום כ"ירוד ביותר. נמצא לכלוך ואי-סדר רב, תזרים הכנת המזון לקוי". עוד פורט כי נמצאו מרצפות שבורות וסדוקות, קירות שבורים, דלת חדר המקפיא נמצאה שבורה, ברז שבור, נמצא פתח ביוב הממוקם באזור הבישול ועוד.

לאור הליקויים שהועלו, בקשה שהוגשה בחודש ינואר האחרון למתן רישיון עסק סורבה.

יצוין כי קייטרינג "שולץ" פועל בבסיסים שונים של משרד הביטחון, בהם בעיר הבה"דים, ושם אין בעיה של רישיון עסק כפי שמחדד משרד הביטחון, היות ומדובר במטבחים מקומיים.

לפני כשנה רכשה קרן אייפקס את השליטה (80%) בחברת ההסעדה "שולץ" שהוקמה ב-1979 על-ידי יחיאל שולץ, וכיום היא מנוהלת במשותף על-ידי בניו, אורן וניר שולץ. עם רשימת הלקוחות של החברה נמנות החברות טבע, רפאל, קומברס, סלקום, פרטנר בנק הפועלים ובסיסים שונים בצה"ל. החברה מעסיקה כ-1,500 עובדים, והמחזור השנתי שלה מוערך בכ-350 מיליון שקל. 

מקייטרינג "שולץ" נמסר בתגובה: "'שולץ' מספקת שירותי הסעדה ברמה גבוהה עבור עובדי אמדוקס ישראל ברעננה כבר מעל 20 שנים. 'שולץ' התבקשה שרישיון העסק יועבר תחת שמה החל מ-2016, ובשבועות האחרונים נעשים מאמצים בתיאום עם כלל הגורמים כדי לסיים את התהליך. מרבית האישורים כבר התקבלו, ו'שולץ' ואמדוקס ישראל פועלות להשלמת האישורים הנדרשים בהקדם האפשרי.

"נדגיש כי לא מדובר בשלילת רישיון. נושא בטיחות המזון נמצא בראש סדר העדיפויות של 'שולץ', והמזון המוגש לעובדי אמדוקס ישראל בטוח לחלוטין. כל הליקויים אליהם מתייחס דוח משרד הבריאות נמצאים בטיפול, כאשר רובם כבר תוקנו, תוך ליווי של חברת ייעוץ חיצונית לשם בקרה ופיקוח צמודים על הנושא".

תגובת אמדוקס: "חברת 'שולץ' עובדת מול הרשויות במטרה להסדיר את סוגיית רישיון העסק, לאחר שנושא הרישוי עבר לאחריותה. 'שולץ' מספקת לאמדוקס ישראל שירותי הסעדה במתחם החברה ברעננה כבר למעלה משני עשורים, ואנו פועלים יחד באופן מתמיד להכנסת שיפורים לרווחת עובדינו. אמדוקס ישראל מלווה את 'שולץ' בתהליך הרישוי, על-מנת לסייע ולוודא כי יושלם במהירות האפשרית".

במשרד הבריאות מסרו בתגובה כי "רישיון עסק ניתן על-ידי הרשות המקומית. משרד הבריאות הוא גוף מקצועי הממליץ לרשות המקומית בדבר מתן רישיון עסק. "למסעדה ברחוב הפנינה 8 ברעננה נכון להיום אין המלצה של משרד הבריאות לרישיון עסק".

עיריית רעננה מדגישה כי היא פועלת בהתאם לחוק רישוי עסקים. "בעקבות חוות-הדעת שהועברה ממשרד הבריאות ואי-תיקון הליקויים כנדרש, זומנו בעלי העסק לפגישת הבהרה במשרדי העירייה, טרם נקיטת הליכים משפטיים".