הברחת נכסים? "ענבל אור רשמה 2 דירות ע"ש בנותיה"

הנאמן של אור סיטי נדל"ן: "לענבל אור זכויות אישיות ב-4 פנטהאוזים ברמת גן" ■ ביקש מביהמ"ש לאסור על ביצוע כל עסקה בדירות הרשומות על שמה של אור - הבקשה התקבלה זמנית ■ אתמול הנאמן ביקש לפטר 16 עובדים מהחברה

ענבל אור / צילום: איל יצהר
ענבל אור / צילום: איל יצהר

ענבל אור רשמה זכויות לקבלת שתי דירות על שם בנותיה הקטינות במגדלי הצעירים - כך נטען בבקשה שהגיש הבוקר (ג') הנאמן בתיק הקפאת ההליכים של קבוצת אור סיטי נדל"ן, עו"ד איתן ארז. מבקשת הנאמן עולה כי הדבר מעלה חשד להברחת נכסים מצד אור.

הנאמן ביקש מבית המשפט לאסור על ביצוע כל עסקה בדירות הללו כמו גם על 4 דירות פנטהאוז נוספות, הרשומות על שמה של אור באופן אישי. בית המשפט קיבל את הבקשה זמנית עד לדיון בה.

"לבעלת השליטה זכויות אישיות ב-4 פנטהאוזים ברמת-גן... בנוסף נודע לנאמן כי לבנותיה הקטינות של בעלת השליטה זכויות במקרקעין הידועים כגוש 6110, חלק מחלק 380 ו-381 מגרש 600 (מדובר בפרויקט מגדלי הצעירים - ג'מ')", ציין עו"ד ארז בבקשה.

לטענת הנאמן, "מטבע הדברים, לבנותיה הקטינות של בעלת השליטה אין אפשרות לרכוש זכויות בנכס מקרקעין, והנאמן סבור כי זכויות אלה למעשה נרכשו על-ידי בעלת השליטה והן בבעלותה".

השופט איתן אורנשטיין קיבל את הבקשה "כמבוקש", כאמור - באופן זמני עד לדיון בבקשה.

מטעמה של אור נמסר בתגובה כי "אין בכוונתנו לנהל דין ודברים מול הנאמן מעל גבי התקשורת. התייחסות חברת אור סיטי לטענות הנאמן תבוצע במסגרת המענה לבית המשפט".

פיגור בתשלומים ופיטורי עובדים

אמש (ב') הגיש הנאמן עו"ד ארז בקשה נוספת לבית המשפט, בה טען כי ענבל אור לא עמדה בתשלומים לקופת הקפאת ההליכים, כפי שהתחייבה בבקשה הקפאת ההליכים שהגישה חברת אור סיטי נדל"ן לבית המשפט המחוזי.

אור התחייבה להעמיד 1.5 מיליון שקל למימון הקפאת ההליכים, ועד כה אמורה הייתה להעביר חצי מיליון שקל לקופת הנאמן, אך העבירה כ-100 אלף שקל בלבד. דובר מטעם אור מסר ל"גלובס" כי היא תשלים את יתרת הכספים עוד היום.

עוד ביקש הנאמן מבית המשפט לפטר 16 מעובדי קבוצת אור סיטי נדל"ן, כדי להפעיל אותה באופן המצומצם ולחסוך בהוצאות.

בבקשה שהגיש אתמול טען הנאמן כי אור לא העבירה מסמכים חיוניים לניהול התיק עד כה. לדבריו, "לא ידוע כמה עובדים מועסקים בפועל על-ידי החברות והאם מועסקים עובדים נוספים שאינם מופיעים בבקשת ההקפאה, שכן מסמכי הנהלת החשבונות טרם נמסרו לנאמן על-ידי החברות. בעניין זה יצוין כי בעלת השליטה התקשתה למסור מידע נוסף, ולטענתה היא אף לא הכירה אישית חלק מהעובדים שכן הופיעו בנספחי בקשת ההקפאה".