אבי צבי: "צריך לעשות הכול כדי שמיזוג בין קשת לרשת יקרה"

מנכ"ל רשת בכנס EffecTV: "אם ערוץ 2 יתפצל - זאת תהיה בכייה לדורות" ■ מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי: "אני מקווה שקשת ורשת יתאחדו. ערוץ 10 ואחד מערוץ 2 זה מין שאינו במינו"

המתיחות בין זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 ובין הוט ו-yes באה לידי ביטוי היום (ג') בפאנל המנכ"לים בכנס EffecTV, שבו השתתפו אבי ניר, מנכ"ל קשת; אבי צבי, מנכ"ל רשת; ויוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10.

בפאנל, בהנחיית ניב רסקין, אמר אבי צבי, מנכ"ל רשת: "יש 3 גופים ששולטים בשוק התוכן ושניים בפלטפורמות. אנחנו המשקיעים הגדולים בתוכן, ואותו אנחנו מגישים לפלטפורמות. הגיע הזמן שהן ישלמו על זה. הכסף מגיע לתעשייה מכל מיני מקומות: תוכן, תשתית, תעשייה - והגיע הזמן שיחסית להשקעה הנתח שלנו יגדל".

"התחרות תיטיב עם הציבור, ומזה הפלטפורמות מפחדות", אמר יוסי ורשסבקי, מנכ"ל ערוץ 10. "אנחנו ניצור פלטפורמת חינם, וזה גם דבר חברתי. נעשה קונסורציום של עידן פלוס, וזה טוב לכולם. אז נראה מי יצפה בעידן פלוס".

"אנחנו רוצים להיות גוף שחי מתוכן ולהרוויח", הוסיף אבי ניר, מנכ"ל קשת.

בתשובה לשאלה למה שוק הפרסום לא צומח, אמר צבי: "זו מדינה קטנה שאפשר להשיג בה תוצאות מהר, ויש בה עודף תחרות. השקל של המפרסם מתחלק בינינו ובין השילוט והרדיו. בארה"ב, אם אתה רוצה לדבר עם כולם, אתה חייב להיות בטלוויזיה. בארץ יש עוד דרכים לדבר עם כולם, אבל לא באותה אפקטיביות".

ניב רסקין: "להשקה של פרטנר הייתה מודעות גבוהה בלי טלוויזיה".

ניר: "כבוד לכולנו שחברה דיגיטלית מבקשת לשמור על עילום-שם בהקשר של התוכן".לדבריו, "אנשים רוצים סיפורים גדולים. כשרוצים לבנות סיפור, זה המדיום שמתחזק. יש עולם של חיפוש ומידע, וזה עולם שהשתנה. בקשת מנסים לשלב בין העולמות האלה, אך יש ביניהם הבדל".

רסקין הקשה: "הצעירים נוטשים את המסך".

ניר: "באיזה מסך הם רואים זה פחות חשוב. מה שחשוב שהם רוצים תוכן שמרגש ומשפיע".

רסקין: "ורשבסקי הגדיר את 'האח הגדול' כמיץ של הזבל".

ורשבסקי: "לדעתי אבי יגיד את זה עוד שתי עונות".

ניר: "הטלוויזיה יודעת לספר סיפורים. היכולת לספר סיפור פחות תלוית ז'אנר. יש דרמות וקומדיות, טובות ולא טובות. 'ארץ נהדרת' היא תוכנית טובה לא בגלל הז'אנר, אלא בגלל שיש לתוכנית שלה מה להגיד על המציאות הישראלית. כשיש בדרמה דמות של איש רע, לא תבוא למפיק ותגיד 'הצגת איש רע'. כשמישהו פועל בכוחנות, והתגובות אליו טובות, מה זה אומר - שהשליח לא בסדר?".

ורשבסקי: "יש הבדל בין סרט לתוכנית שמנסה לשקף מציאות. אני לא זוכר שהיה צבא האמת של ג'יי. אר. בדאלאס". 

צבי: "אנחנו מצנזרים. אתמול שידרנו 'משחקי השף', ואסף גרניט התפרץ במטבח. זה לא ראוי וחוטא לתוכנית. גם על מה ששידרנו היה ויכוח. אנחנו חוטאים לפעמים, אבל מצנזרים. את 'האח הגדול' שאתה עושה אני לא הייתי עושה. ב'הישרדות' יש את כל מה שצריך כדי ליצור שי חי. ועם מה נשארת? סיפור סינדרלה של טילטיל. אנחנו לא חפים מתקלות".

רסקין: "נובמבר הבא ערוץ 2 אמור להתפצל".

צבי: "אם ערוץ 2 יתפצל - זאת תהיה בכייה לדורות. צריך לעשות הכול כדי שמיזוג בין קשת לרשת יקרה. אבל מכיוון שהתסריט קיים, אנחנו נערכים לזה עם ארסנל מותגים רחב. אין היתכנות כלכלית ל-3 ערוצים מסחריים. אחד הגופים יקרוס במהירות. השטח פה קטן מדי. פרוור של ניו-יורק".

ורשבסקי: "אני מקווה שהם יתאחדו. ערוץ 10 ואחד מערוץ 2 זה מין שאינו במינו". 

לוגו כנס הטלוויזיה EFFCTV
 לוגו כנס הטלוויזיה EFFCTV