מייסדי גוליבר מדברים על המהפכה הדרמטית בענף התיירות

המחירים: "עידן החזירות עבר מן העולם" ■ היעדים: "מתפתח תחום יפה מאוד של ערים חבויות, מהדרג השני באירופה" ■ הטרור: "הנוסע הישראלי אומר, זה יכול לקרות לי גם בת"א" ■ ומשרדי הנסיעות בקרב האבוד מול האפליקציות

עודד מרום ואורי אלון / צילום: כפיר זיו
עודד מרום ואורי אלון / צילום: כפיר זיו

כאשר ערד מרום רצה לחגוג את יום הולדתו בנסיעה ספונטנית לחו"ל, אפשר היה לחשוב שהדבר הראשון שהיה קופץ לו לראש הוא קבוצת התיירות גוליבר שבבעלותו (85%). אבל מרום פנה דווקא לאפליקציה חדשה ולא מאוד מוכרת (לפחות אז) בשם "חוליו".

"אני נכנס לאפליקציה ורואה 'הונג-קונג ב-400 דולר'", מרום משחזר. "אשתי שמה ידיים על הראש: מה הונג-קונג פתאום? אמרתי לה 'הסכם זה הסכם'. תוך פחות מיממה היינו בהונג-קונג". זמן קצר לאחר מכן מרום ושותפיו (אורי אלון ודן אביעזר) רכשו את האפליקציה מהמפתח שלה, גיורא מנדל.

הם באו למנדל בדיוק בזמן. הוא הגיע כבר ל-100 אלף הורדות והיה זקוק למשאבים כדי לעמוד בעומס. מרום ושותפיו תמחרו את החברה לפי מספר ההורדות, והגיעו למחיר של מיליון שקל. 8 חודשים לאחר מכן כבר הגיעה האפליקציה לקצב של 800 אלף הורדות בשנה - וכיום כבר קרוב למיליון.

עם האוכל בא התיאבון, ובימים אלה הם משיקים את אפליקציית הטיסות הזולות הידן פלייטס (Hiden Fligths), שגם אותה פיתח מנדל. הידן פלייטס, שמצטרפת יחד עם "חוליו" לכדי 5 חברות תיירות תחת הקבוצה (לפירוט, ראו תרשים), כבר מורכבת יותר: היא מיועדת לא רק לרגע האחרון, אלא מאפשרת להשיג מחירים אטרקטיביים גם לטווח המיידי וגם חודשים קדימה, ולא רק ליעדים מוכרים וקלאסיים. מרבית הטיסות לאירופה כוללות עצירת ביניים, דבר שמאפשר את הוזלתן. קצב ההזמנות עומד בשבוע הראשון להשקתה על 20-10 הזמנות ביום.

 

"אנחנו לוקחים את המחירים הזולים והמוחבאים של חברות התעופה, ומביאים את זה לציבור", מתגאה אלון. "עידן החזירות עבר מן העולם. הוכחנו שאפשר לייצר כסף בעולם התיירות גם במרווחים נמוכים, בניגוד לענפים אחרים ששם עדיין חיים ממרווחים לא הגיוניים ולא מתביישים".

 

המבנה של קבוצת גוליבר והיעדים המבוקשים של ישראל
 המבנה של קבוצת גוליבר והיעדים המבוקשים של ישראל