הבנק המרכזי במצרים פרסם את ערך השקל – ועורר סערה

ערך השקל פורסם בהשוואה לערך הלירה המצרית, וגרר ביקורת עזה בשל הטענה כי הדבר מהווה פתח לנורמליזציה ביחסים עם ישראל ■ האופוזיציה: "א-סיסי מצא פתרון קסמים ליציאה ממנהרת הכישלון הכלכלי החשוכה דרך השער הציוני"

א - סיסי/ צילום: רויטרס
א - סיסי/ צילום: רויטרס

הבנק המרכזי של מצרים פרסם בשבוע שעבר את ערך השקל ביחס לערך הלירה המצרית - כך פורסם באתר העיתון המצרי "אל-מסדר". צעד זה עורר סערה עזה במדינה, בשל הטענה כי הוא מהווה פתח לנורמליזציה ביחסים עם ישראל.

באתר אינטרנט המזוהה עם האופוזיציה המצרית ביקרו בחריפות את הצעד, ונכתב כי "המשטר הצבאי מפריח בלון ניסוי מול הציבור המצרי לנורמליזציה עם האויב. א-סיסי מצא פתרון קסמים ליציאה ממנהרת הכישלון הכלכלי החשוכה דרך השער הציוני". ברשתות החברתיות המצריות נפוצה התגית "תרום שקל למצרים בכל בוקר", בפרפראזה לנאומו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, שבו ביקש מכל בעלי הטלפונים החכמים במצרים לתרום לירה למדינה בכל בוקר.

דובר הבנק המרכזי במדינה, זאכי אל-ענימי, אמר בתגובה להאשמות כי השקל עדיין אסור למסחר בתוך מצרים, כי יש ועדת פיקוח האוכפת את האיסור על הבנקים המצריים, וכי ערך המטבע פורסם פשוט מפני שהוא נסחר בבנקים בעולם. עם זאת, פרשנים כלכליים העריכו כי צעד זה נבע מהבנות שקטות בין ישראל למצרים על הקלות לתיירים הישראלים.