פטנט שנחטף כמו לחמניות: מדפסת 3D חדשה במחיר זול

הזמנות במיליון דולר עוד לפני ההשקה הרשמית: מוצר חדש שנחשף לאחרונה מציע פטנט שהופך כל סמארטפון למדפסת תלת-ממד ניידת ונוחה לשימוש ■ הכירו את ה-OLO שמעוררת התלהבות רבה

בשנים האחרונות, מדפסות תלת-ממד הפכו לוורסטיליות ונגישות הרבה יותר, רבות מהן פשוטות להפעלה, ניידות וקומפקטיות. אך מדפסת תלת-ממד חדשה בשם OLO מביאה את הניידות לשלב הבא, בזכות העובדה שמיליוני אנשים כבר מחזיקים בחצי מהחומרה הנדרשת להדפסת דגמי תלת-ממד.

המדפסת הייחודית משתמשת בתאורה של מכשירי הסמארטפון למיניהם על-מנת להפעיל את המדפסת. על-מנת לייצר דגם תלת-ממד, כל שעליכם לעשות הוא לפתוח את האפליקציה הייעודית של המדפסת, לבחור את האובייקט שברצונכם להדפיס, להכניס את המכשיר שלכם אל בסיס המדפסת, למלא אותו בחומר ההדפסה הייעודי שמגיע במספר צבעים, להמתין כמה דקות - ולהוציא את המוצר המוגמר.

איך זה בדיוק פועל? ובכן, ברגע שאתם סוגרים את המכסה, המדפסת גורמת למסך של הסמארטפון להעיר בדפוס מסוים בהתאם לדרישות ההדפסה. האפליקציה קובעת את עוצמת התאורה, את סוג הפיקסלים ואת משך הזמן הנדרש להדפסה. ברגע שחומר ההדפסה בא במגע עם אור, הוא הופך בהדרגה, שכבה אחר שכבה, מנוזל למוצק, עד שהמודל מודפס במלואו.

אורכה של המדפסת 17.2 ס"מ, רוחבה 14.8 ס"מ, ומשקלה 780 גרם בלבד, והיא תומכת בסמארטפונים במגוון גדלים, אפילו באייפון 6S שמצויד במסך 5.5 אינץ'.

מדפסת ה-OLO הושקה לאחרונה באתר גיוס ההמונים קיקסטארטר, כאשר נכון לכתיבת אלה היא כבר גייסה מיליון ו-70 אלף דולר, הרבה מעל היעד הראשוני של 80 אלף דולר.

אם אתם רוצים להפוך את הסמארטפון שלכם למדפסת תלת-ממד, תוכלו להזמין את ה-OLO דרך האתר תמורת 128 דולר, כלומר כ-490 שקל, כולל דמי משלוח, והיא תישלח אליכם בספטמבר 2016.