קרנות נאמנות מחלקות דיבידנדים - מי, מתי והאם כדאי ?

כסף קטן שנחסך מגשים חלומות גדולים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
כסף קטן שנחסך מגשים חלומות גדולים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מנהלי השקעות ומשקיעים בכלל אוהבים מניות דיבידנדים - הם סבורים שהדיבידנד מבטא סוג של תשואה יציבה וקבועה, והם נוהרים למניות דיבידנדים. אבל זו אופנה, אופנה שדווקא משקיע הערך האגדי - וורן באפט סולד ממנה. הוא מצפה לקבל את הרווחים דרך מחיר המניה, ובכלל - דיבידנדים בקושי מגרדים את תשואת המניות לאורך זמן, ובטח שהם לא סוג של ביטחון או רצפה מסוימת.

דיבידנדים - למה משקיעים אוהבים את זה? ומדוע זה סתם בלוף

ובכל זאת, לאלו שמעוניינים בחלוקה שוטפת, מניות דיבידנד עשויות להיות פתרון טוב, ויש גם קרנות שמחלקות באופן שוטף. הנה כמה קרנות שמחלקות דיבידנדים בזמן הקרוב:

מנהל קרן הנאמנות הראל פיא מדד מחלקת  מדווח על חלוקת דיבידנד קרובה - ביום 05/04/2016 ישולם מנכסי הקרן תשלום לבעלי יחידות בסך של 0.4% מהערך הנקוב. היום הקובע לזכאות לחלוקה יהיה ה-1 באפריל.

היקף הנכסים בקרן מסתכם במעל 140 מיליון שקל. דמי הניהול בה -1.17%, והתשואה מתחילת השנה 0.56%. התשואה ב-12 החודשים האחרונים שלילית - מינוס 2.84%.

דיבידנד של 0.45 מהערך הנקוב משמעו - שיעור דיבידנד של כ-0.5% (שער הקרן הוא כ-77 אגורות).

קרן נוספת של הראל - הראל פיא 10/90 מחלקת , תשלם לבעלי היחידות שלה 0.5% - היום הקובע נקבע על 1 באפריל והחלוקה 5 באפריל. הקרן מנהלת כ-163 מיליון שקל ומחיר היחידה הוא כ-78 אגורות, כך שמדובר על דיבידנד בשיעור של כ-0.6%. מתחילת השנה עלתה הקרן בכ-0.5%, אבל ב-12 החודשים האחרונים היא ירדה ב-0.3%.

בנוסף, מחלקת גם קרן הנאמנות מגדל מניות דיבידנד מחלקת , דיבידנד בקרוב - 38.5% לבעלי היחידות שיחזיקו ב-3 באפריל, כשהדיבידנד יתקבל ב-5 באפריל. שווי הנכסים של הקרן - כ-9 מיליון שקל בלבד, ומחיר הקרן - 2,547 אגורות, כך שמדובר על דיבידנד בשיעור של 1.5%.

קרנות הנאמנות האלו חייבות במס, כלומר הן משלמות את המס השוטף והמשקיעים בהן פטורים. ולכן, בחלוקת דיבידנד החלוקה פטורה במס אצל מקבל הדיבידנד.

למדריכים נוספים:

ככה תנהלו את הכסף שלכם לבד

איתור כספים אבודים

* המאמר נכתב ע"י הון מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור ניירות ערך ואינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.