דיווח: המודיעין הגרמני ריגל אחר משרד ראש הממשלה

בעיתון הגרמני "דר שפיגל" דווח כי סוכנות הביון BND ריגלה אחר מטרות רבות במדינות ידידותיות, כולל נאס"א וחיל האוויר האמריקאי, קרן המטבע העולמית ומשרדים ממשלתיים במדינות אירופה ■ בעבר הכריז ראש הסוכנות כי תופסק כל פעילות כזו

אנגלה מרקל / צלם: רויטרס
אנגלה מרקל / צלם: רויטרס

סוכנות הביון הגרמנית BND ריגלה אחר משרד ראש הממשלה של ישראל - כך דווח אתמול (שבת) בעיתון הגרמני "דר שפיגל". על-פי הדיווח, סוכנות הביון ריגלה גם אחרי משרדים ממשלתיים בארצות-הברית ובאירופה, כולל נאס"א וחיל האוויר האמריקאי, עובדים של מחלקת המדינה האמריקאית ועובדי שגרירויות של מדינות האיחוד האירופי.

כמו כן, בדיווח הגרמני מצוין כי סוכנות הביון ריגלה אחר משרדי הפנים בבירת אוסטריה וינה ובבירת בלגיה בריסל, כמו גם משרדי קרן המטבע העולמית (IMF), ארגון המדינות המייצאות נפט (OPEC) ומשרד ההגנה הבריטי בלונדון.

בשנת 2013, לאחר שנחשף כי BND ריגל אחר מדינות החברות באיחוד האירופי ובברית נאט"ו, הכריז ראש הסוכנות גרהארד שינדלר כי פעילות זו תיפסק, אולם על-פי הדיווח ב"דר שפיגל", חלק נרחב ממנה המשיך. בחודש אוקטובר האחרון, נחשף כי הסוכנות ריגלה אחר סוכנויות ממשלתיות ושגרירויות בארצות-הברית ובאיחוד האירופי.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.