המאבק הבלתי מובן של שקד

לא כל אחד שהוא אינטליגנטי יכול וצריך להתבטא בנושאים שידיעתו בהם מוגבלת מאוד

איילת שקד בכנס לשכת עוה"ד / צילום: ערן דולב
איילת שקד בכנס לשכת עוה"ד / צילום: ערן דולב

כנס לשכת עורכי הדין שמתקיים בימים אלה באילת נותן במה לאישים מתחום המשפט להשמיע את דברם במכלול נושאים. כל "גדולי המשפט" מכונסים בכנס זה. "גדולים" מבחינת תפקידיהם ותאריהם, לא בהכרח מבחינת כישוריהם.

כמו למשל איילת שקד. כידוע, היא לא משפטנית, אבל לעומת זאת היא שרת המשפטים. התואר שלה מקנה לה כרטיס כניסה לכנס זה, ואפילו זכות לדבר בו. חבל שהיא לא שומרת על זכות השתיקה. לא משום שהיא טיפשה, היא ממש לא. אלא מכיוון שלא כל אחד שהוא אינטליגנטי יכול וצריך להתבטא בנושאים שידיעתו בהם מוגבלת מאוד.

חבל על הזמן

לא כל-כך מהנה להאזין לשרה שקד. האמת היא שגם אין סיבה מיוחדת לשמוע אותה בכנס כזה. מבחינה משפטית אין לה מה לומר שיכול להאיר עיני משפטנים, או אפילו הדיוטות. מכל בחינה אחרת היא די חוזרת על עצמה, מקדמת את עמדותיה הימניות הידועות מדיונים בכנסת ומכל מקום אחר. חבל לבזבז על זה זמן בכנס שאמור להיות מקצועי.

אמירה שטותית למהדרין

בואו נראה מה אמרה השרה הבוקר (ב') במסגרת המערכה הבלתי מובנת, לדעתי גם לה, נגד בית המשפט העליון. היא מאוד לא אהבה את פסיקת בג"ץ נגד מתווה הגז של הממשלה.

"זו שאלה שאמורה להיות מוכרעת בבחירות", אמרה השרה. בבחירות? הרי הממשלה עשתה כל מאמץ כדי שהעניין יוכרע אצלה! ואיך בדיוק מכריעים בבחירות בעניין כה מורכב, על מתווה שיש בו סעיפים שהם ראויים, ואחרים שהם שערוריתיים? מצביעים בבחירות על כל סעיף בנפרד? תסלח לי, השרה, אבל זו אמירה שטותית למהדרין. וגם דמגוגית, כמובן, מכיוון ששקד יודעת היטב שזה לא מעשי, לא רצוי, ו...סתם כלום.

 

"יש לי חלום"

בנוסח "יש לי חלום" של מרטין לותר קינג, אמרה שקד שהיא "רוצה לראות שופטים שיודעים לזהות את מרחבי המשילות". יפה. אני, לעומתה, הייתי רוצה לראות שרים שיודעים לזהות את מרחבי מערכת המשפט. מה שרואים כיום זה שרים ושרות שבגלל פוליטיקה ושיקולים אישיים רוצים לפעול ללא השגחה של הגוף השיפוטי העליון.

"לשופטים יש", ממשיכה שקד, "סמכות ללא אחריות". איזו אחריות יש לשרים על החלטותיהם? ובבקשה, אל תחזרי על השטות של הבחירות. כאשר השרים רואים אחריות למחדל - הם נמלטים ממנה. איזו אחריות יש על ראש הממשלה כאשר הוא ממנה לתפקידי שרים אנשים בלתי מתאימים בעליל?

איפה מירי רגב?

איפה מירי רגב? כבר כמה ימים היא לא נראית, ובעיקר לא נשמעת. אף אחד לא דואג?