אשטרום תקים מתחם בתי משפט בבת-ים בכ-150 מ' ש'

המדינה תשלם לאשטרום כ-2.4 מיליון שקל בכל רבעון למשך 22 שנה, כלומר כ-212 מיליון שקל בכל משך התקופה

הבניין המתוכנן. אחזקה ל–25 שנה / הדמיה: אמר–קוריאל אדריכלים
הבניין המתוכנן. אחזקה ל–25 שנה / הדמיה: אמר–קוריאל אדריכלים

קבוצת אשטרום זכתה במכרז למימון, לתכנון, להקמה ולתפעול של מתחם בתי המשפט החדש בעיר בת-ים - כך נודע ל"גלובס". הבניין יוקם ברחוב העבודה באזור העסקים בעיר, על מגרש שבו פעל מתחם עירוני שבו היו ממוקמים עד היום מחסני המשק של עיריית בת-ים, בין הרחובות ניסנבאום, הסוללים והעבודה.

בחציו האחד של המתחם, ששטחו 7 דונם, ייבנה מבנה בן 6 קומות ועוד 3 קומות מרתף, בשטח 15 אלף מ"ר, שישמש את בתי המשפט. מדובר על מכרז בשיטת DBOT, ועל-פי תנאי המכרז אשטרום תהיה אחראית על התכנון והבנייה וכן על אחזקת המבנה למשך 25 שנה. המבנה צפוי להתאכלס באוגוסט 2018.

עוד נודע ל"גלובס" כי למכרז הוגשו 5 הצעות, וההצעה הזוכה משקפת עלות בנייה ותפעול של הפרויקט בהיקף כ-150 מיליון שקל. ממשרד האוצר נמסר בהקשר לזכיית הקבוצה במכרז כי על-פי המכרז תשלם המדינה לאשטרום סכום של כ-2.4 מיליון שקל בכל רבעון למשך 22 שנה, כלומר כ-212 מיליון שקל בכל משך התקופה.

המכרז פורסם על-ידי משרד האוצר ומינהל הרכש הממשלתי ולא על-ידי העירייה, והפרויקט מתוכנן על-ידי משרד אמר-קוריאל אדריכלים.

על-פי ההסכם, הקרקע שנמצאת בבעלות עיריית בת-ים תוקצה לפרק זמן של 49 שנים עם אפשרות לחכירה נוספת בפרק זמן דומה.

עם סיום העבודות יועברו לבניין בית המשפט לתעבורה, בית המשפט לענייני משפחה, בית המשפט לנוער ובית הדין לענייני עבודה, שממוקמים כיום ברחוב שוקן שבדרום תל-אביב. כמו כן מתוכנן לפעול במקום בית המשפט העירוני לעניינים מקומיים.

בעשור האחרון בנתה החברה 4 מבנים המשמשים בתי משפט בהרצליה, פתח-תקווה, אשקלון ולוד.

"בית המשפט ייצר ביקוש למשרדים"

"העברת בית המשפט לבת-ים היא חלק חשוב ומרכזי בתוכנית שמקדמת העירייה להתחדשותו של אזור העסקים ולהפיכתו למתחם מטרופולוני, אינטנסיבי ומעורב שימושים", מסר ראש עיריית בת-ים, יוסי בכר. "בית המשפט החדש ייצור ביקושים גדולים למשרדים בסביבה ויהווה גורם משמעותי בהרחבת הפעילות העסקית במקום וביצירת מתחם עסקים אלטרנטיבי לפקקים של תל-אביב".

רמי נוסבאום, יו"ר קבוצת אשטרום, אמר ל"גלובס" כי "אנו שמחים על זכייתנו במכרז להקמת מתחם בתי המשפט החדש בבת-ים. פרויקט זה יהיה בית המשפט החמישי שיוקם ויתוחזק על-ידי קבוצת אשטרום, במסגרת זרוע הזכיינות של הקבוצה, שזכתה בתקופה האחרונה במכרזים נוספים גם בתחומים של הקמה ותפעול של דיור להשכרה ומעונות לסטודנטים. אנו רואים בפעילת הזכיינות את אחד ממנועי הצמיחה של הקבוצה בשנים הקרובות, ובכוונתנו לבחון ולהשתתף גם במכרזים נוספים בתחומים אלה".

קבוצת אשטרום זכתה לאחרונה גם במכרז להקמת 350 יחידות דיור להשכרה ארוכת-טווח במתחם הגדנ"ע בתל-אביב ובמכרז להקמת 348 יחידות דיור להשכרה ארוכת-טווח ולמכירה בחיפה.