אלון מאסק מזהיר: אל תבצעו שורט על מניית טסלה

מייסד ומנכ"ל יצרנית הרכב החשמלי צייץ אתמול בטוויטר וכתב כי יהיה זה "לא נבון" לבצע שורט על טסלה ■ דבריו נאמרו כשבוע לאחר שחברת מרקיט פרסמה נתונים לפיהם יתרות השורט על מניית החברה בשיא מאז היא הונפקה בוול סטריט ■ מניית טסלה מוסיפה היום בכ-3% ומשלימה זינוק של כ-84% מפברואר

 אלון מאסק - ספייס איקס / צילום: בלומברג
אלון מאסק - ספייס איקס / צילום: בלומברג

אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל יצרנית הרכב החשמלי טסלה מזהיר את המשקיעים מביצוע פעולת שורט נגד מניית החברה. דבריו של מאסק נאמרו על רקע נתונים שפורסמו ע"י חברת מרקיט בשבוע שעבר והראו כי 25% מהמניות העומדות של טסלה משמשות לשורט. מאסק צייץ אתמול בטוויטר וכתב כי יהיה זה "לא נבון" לבצע שורט על טסלה.

נזכיר, פקודת השורט (מסחר בחסר) מאפשרת למשקיעים להרוויח מירידת ערכו של הנכס. אם כאשר המשקיעים קונים מניה (בפקודת לונג) הם מצפים "לקנות בזול ולמכור ביוקר", באסטרטגיית השורט ההיגיון הוא הפוך, כלומר, אתם משאילים את המניה מהברוקר ומוכרים אותה ביוקר. לאחר שערכה יורד אתם קונים אותה בזול.

לפי הנתונים של מרקיט, יתרות השורט של טסלה, שנכון להיום עומדות על כ-32.3 מיליון מניות, הן הגבוהות ביותר מאז החברה הונפקה בוול סטריט ב-2010.

מניית טסלה  מזנקת הערב ביותר מ-3% ומשלימה זינוק של יותר מ-80% מאז שצנחה בפברואר האחרון לרמה של כ-143 דולר למניה. מכפיל הרווח של טסלה עומד על כ-150.

החברה חשפה בשבוע שעבר את הטסלה מודל 3 החדשה, רכב חשמלי עם מחיר אטרקטיבי וטווח נסיעה של 350 ק"מ. ע"פ הערכות, כ-96 שעות לאחר ההשקה התקבלו הזמנות מוקדמות של קרוב ל-300 אלף. נתוני ההזמנות של הטסלה מודל 3 מחפות מעט על הנתון השלילי שפרסמה השבוע החברה: היא הודיעה כי מסרה 14,820 כלי רכב ברבעון הראשון, מתחת לצפי המוקדם שלה, שעמד על מסירה של 16 אלף כלי רכב.