מבקר המדינה לאריה דרעי: הסבר את הצהרת ההון‎

שבוע לאחר שהיועמ"ש הורה לפתוח בחקירה נגד השר, העביר מבקר המדינה יוסף שפירא מכתב לדרעי וביקש ממנו הבהרות בנוגע להצהרת ההון שהגיש ■ במוקד הבקשה: בית הפאר במושב ספסופה, עליו דרעי לא הצהיר‎

אריה דרעי / צילום:תמר מצפי
אריה דרעי / צילום:תמר מצפי

פרשת דרעי הולכת ומסתעפת: כשבוע לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע על חקירה פלילית בעניין נכסיו של שר הפנים אריה דרעי , מבקר המדינה יוסף שפירא ביקש אף הוא הבהרות מהשר לצורך בדיקת הנושא.

במכתב שהעביר המבקר לשר דרעי, ביקש ממנו שפירא הבהרות בנוגע להצהרת ההון שדרעי העביר כמו יתר הח"כים. ככל הנראה מדובר מדובר בבית הנופש המפואר שנבנה במושב בספסופה, שעליו לא הצהיר.

מבקר המדינה במכתב ביקש הבהרות לאחר שפורסם כי הבית נרשם על שם בתו של השר. בסביבתו של השר דרעי מאשרים את הפניה של המבקר ומסרו בתגובה כי הוא "ביקש הבהרה לגבי עניין אחד וקיבל תשובה מיידית באותו יום".

 

"הטעייה של עיתונאים"

אחד ממקורביו של דרעי יוצא להגנתו וטוען כי הנסיבות שבגינן הורה היועץ המשפטי הן בגדר "מהומה על לא מאומה". מדובר בעורך הדין שלמה דרעי, המוכר בכינויו "מומו", הנחשב לאחד מהאנשים הקרובים ליו"ר ש"ס.

"לדעתי מדובר במהומה שהתחילה בחוסר הבנה והמשיכה בהטעיה מצד כמה עיתונאים", אמר דרעי. בריאיון לעיתונאי מיכאל טוכפלד שיפורסם במקור ראשון הוא תוקף את הנבירה בנכסים שרשומים על שם ילדיו של אריה דרעי.

"לאריה יש ילדים נשואים שכמו כולם לקחו משכנתא, ונעזרו בהורים משני הצדדים ובמתנות שנתנו אלפי האורחים שבאו לחתונה", אמר. "בציבור החרדי קניית דירה היא המטרה הראשונית. מה הביג דיל?".

מומו מציין בנוגע לבית בספסופה שהוא עצמו מימן חלק גדול מעלויות הבנייה, כחלק מעזרה משפחתית: "לוקחים פרשייה קטנה כמו הבית בספסופה, ומנפחים אותה. את רוב הכסף עבור הווילה המשפחתית אני העברתי. מישהו מעלה על דעתו שאני אומר שעזרתי לבנות שם את הבית מבלי שיהיו העברות כספים רשומות מצדי? אני לא טמבל".

בהמשך הוסיף: "אני הצלחתי בעסקים ואני עוזר לכולם - לאחיינים בחתונות, לאריה, למי לא. אנשים מרימים גבה ושואלי מי נותן מתנות בסדרי גודל כאלה. בסדר שישאלו. לי לא מפריע שלא מאמינים".