המחבל האחרון מפריז נעצר; DNA שלו זוהה בדירה בבריסל

מוחמד אבריני, שעל פי ההערכות הסיע את המחבלים לאצטדיון הלאומי בפריז ב-13 בנובמבר, נעצר באנדרלכט, ודווח כי הוא החשוד השלישי שתועד בשדה התעופה בבירת בלגיה ■ חשוד מרכזי נוסף במתקפה בבריסל נעצר

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

מוחמד אבריני, אזרח בלגיה החשוד במעורבות במתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר, נעצר היום (שישי) באנדרלכט שבאזור בריסל, לצד חשוד נוסף במעורבות במתקפת הטרור בבריסל בחודש שעבר - כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית של בלגיה, VRT. התביעה בפריז אישרה את הדיווח. כמו כן, גורמים משטרתיים מסרו כי מתחזקת ההערכה כי אבריני הוא "האיש בכובע", שתועד לצד שני המחבלים המתאבדים בשדה התעופה בבריסל.

עם זאת, בשבועות האחרונים פורסמו דיווחים שונים בנוגע לזהותו של החשוד השלישי, שנכנס לשדה התעופה זבנטם לצד איברהים אל-בכראווי ונג'ם שעראווי. אתמול פרסמה משטרת בלגיה סרטון חדש המתעד את נתיב הבריחה המשוער שלו, וקראה לציבור לסייע באיתורו או באיתור פרטי לבוש שהסיר.

 

הרשויות בבלגיה טרם הגיבו לדיווח. מהתביעה הכללית ב בריסל נמסר כי נעצרו כמה חשודים במעורבות ב פיגועים בבריסל . לפי שעה, לא נמסרו פרטים נוספים בנושא, אולם בכלי התקשורת דווח כי דגימות DNA אותרו בדירת המסתור של המחבלים שביצעו את מתקפת ה טרור בבריסל, מה שסייע באיתורו.

אבריני, בן 31 ממוצא מרוקאי, נצפה לצדו של אחד מהחשודים המרכזיים סלאח עבד א-סלאם - שנעצר בחודש שעבר בבלגיה - בתחנת דלק, יומיים לפני המתקפה ב פריז . על פי ההערכות, הוא אחראי להסעת המחבלים לזירת הפיגוע באצטדיון הלאומי. תמונתו פורסמה לראשונה על ידי הרשויות בבלגיה ב-24 בנובמבר, לאחר שהתברר כי הוא נמלט מפריז ומיקומו לא נודע.

הדיווח ב-VRT מציין חשוד נוסף בלבד שנעצר לצדו של אבריני, והוא אוסמה כראים, שנצפה לצדו של המחבל המתאבד בתחנת הרכבת התחתית מלבק ביום המתקפה, בתחנת רכבת סמוכה. על פי הדיווח, מדובר למעשה בשם נוסף של נעים אל-חאמד, ששהה בסוריה בשנים האחרונות, ונחשב לחשוד מרכזי במתקפה בבריסל.